Sida 1 av 1
Yamaha Aerox Problem, VIDEOKLIPP !
Postat: 11 april 2013, 20:54
av Stompdown
Problem med min aerox, har bytt förgasare till Dellorto 21mm Black Edition. Hade Arreche innan. Problemet är att när jag bytte så starta den en stund sen bara dog, försökte kicka igång den men den ville inte starta. Håller jag fullgas och kickar samtidigt så startar den och är igång i några sekunder sen dör igen. Håller jag inte fullgas och kickar så startar den inte alls, det började även läcka lite bensin nånstans vid cylindern. Vad kan vara problemet?
Min setup:
Cylinder - Hebo Manston Revolution 70cc
Avgassystem - Hebo Manston Racing V Revolution
Förgasare - Dellorto 21mm Black Edition (Munstycke 90)
Variator - Malossi Multivar (MHR)
Koppling - Stage6 Torque Control MKII (High End Vikter)
Membran - Stage6 Vforce3
Tryckfjäder - Röd
Kopplingsfjädrar - Orange (Midrace)
Drivrem - Malossi
Kopplingsklocka - Stage6 Windcooler
Variatorvikter - Malossi 3.8 G
Postat: 12 april 2013, 14:08
av Stompdown
Någon som vet problemet??
Postat: 14 april 2013, 22:25
av Stompdown
NÅGON ????????
Postat: 14 april 2013, 22:51
av citrouz
vart exakt läcker det? vet du inte så ta reda på det.
Postat: 14 april 2013, 23:01
av jafar86@hotmail.se
vad är det för munstycke i han? börja med hög munstycke.. och det kan vara så att den får för mycket soppa eller för lite! bara o testa sig fram :)
Postat: 15 april 2013, 22:15
av Stompdown
Filmade idag. Har bytt munstycke till 80 alltså 10 storlekar mindre, samma problem. Här är iaf ett videoklipp

[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=UkdHFvFXRLk[/youtube]
Postat: 15 april 2013, 22:18
av robb4n
Antingen har trotteln hackat upp sig, att den ger gas. Eller så är det tjuvluft, skulle gissa mer på att trotteln hängt sig
Det du kan göra är att ta bort luftfiltret och kolla om trotteln är högt uppe, då har den hängt sig!
Postat: 15 april 2013, 22:38
av Stompdown
ROBBAN_Derbi skrev:Antingen har trotteln hackat upp sig, att den ger gas. Eller så är det tjuvluft, skulle gissa mer på att trotteln hängt sig
Det du kan göra är att ta bort luftfiltret och kolla om trotteln är högt uppe, då har den hängt sig!
Tror inte det är trotteln som har hängt sig för förgasaren är ny samt låter moppen så mycket, gissar mer på tjuvluft.
Postat: 15 april 2013, 22:50
av MisterDT50R
Exakt sådär var min när min trottel var högst uppe, men startade inte lika lätt!
tjuvluft har aldrig upplevt tror jag eftersom min moppeperiod inte varat så länge
EDIT:Men det är ju inte det svåraste att få dit insuget å filtret på förgasaren stadigt om du nu bara bytte och den gick innan, så jag säger trotteln!
Postat: 15 april 2013, 22:56
av Demuz
för spänd gasvajer?
Postat: 15 april 2013, 23:03
av 2stroke
Låter definitivt som tjuvluft.. Du får ta och söka efter det lite här och där!
Kolla runt cylinderfot, blockhalvor, insug, membran, förgasaranslutning (med startgas)
Postat: 16 april 2013, 09:10
av robb4n
Stompdown skrev:ROBBAN_Derbi skrev:Antingen har trotteln hackat upp sig, att den ger gas. Eller så är det tjuvluft, skulle gissa mer på att trotteln hängt sig
Det du kan göra är att ta bort luftfiltret och kolla om trotteln är högt uppe, då har den hängt sig!
Tror inte det är trotteln som har hängt sig för förgasaren är ny samt låter moppen så mycket, gissar mer på tjuvluft.
Bara för att den är ny kan den fortfarande hänga sig, och tror inte den sitter rätt där! Om det du säger att den inte hängt sig kolla efter tjuvluft!
Postat: 16 april 2013, 09:10
av robb4n
Stompdown skrev:ROBBAN_Derbi skrev:Antingen har trotteln hackat upp sig, att den ger gas. Eller så är det tjuvluft, skulle gissa mer på att trotteln hängt sig
Det du kan göra är att ta bort luftfiltret och kolla om trotteln är högt uppe, då har den hängt sig!
Tror inte det är trotteln som har hängt sig för förgasaren är ny samt låter moppen så mycket, gissar mer på tjuvluft.
Bara för att den är ny kan den fortfarande hänga sig, och tror inte den sitter rätt där! Om det du säger att den inte hängt sig kolla efter tjuvluft!