Tjena! Behöver lite hjälp med dimenssion på boostbootle för en yamaha dt50mx med ett jamarcol rör och slipad topp? Programmet som finns funkar inte för min dator... Och så undrar jag om nippeln som redan sitter på mitt insug är där man ska sätta fast boostbootle slangen i? Vore schysst om nån visste
Simon Johansson skrev:Tjena! Behöver lite hjälp med dimenssion på boostbootle för en yamaha dt50mx med ett jamarcol rör och slipad topp? Programmet som finns funkar inte för min dator... Och så undrar jag om nippeln som redan sitter på mitt insug är där man ska sätta fast boostbootle slangen i? Vore schysst om nån visste
där ska väll vakumslangen sitta om ja inte är helt ute och cyklar
Simon Johansson skrev:Tjena! Behöver lite hjälp med dimenssion på boostbootle för en yamaha dt50mx med ett jamarcol rör och slipad topp? Programmet som finns funkar inte för min dator... Och så undrar jag om nippeln som redan sitter på mitt insug är där man ska sätta fast boostbootle slangen i? Vore schysst om nån visste
Men det ska väll funka och sätta den där
Fel där Vacumslang finns inte på en gammal dt som är luftkyld Men jag tror att det funkar att sätta där...
Fel där Vacumslang finns inte på en gammal dt som är luftkyld Men jag tror att det funkar att sätta där...
den nippeln är ofta till för vakuum elr olja, men ser inte vf en boost bottle inte skulle funka där, men frågan till vf ska du ha en äns? du kommer inte märka någon skillnad
AndreWidestedt skrev:SKit i bostbottle, gör inget endå.
Men det är snyggt även fast effekten inte blir bättre... Men antagligen gör den något! Dock med mer effekt med mer trim eller större motoreffekt. Så min fråga kvarstår!
AndreWidestedt skrev:SKit i bostbottle, gör inget endå.
Men det är snyggt även fast effekten inte blir bättre... Men antagligen gör den något! Dock med mer effekt med mer trim eller större motoreffekt. Så min fråga kvarstår!
Jag skulle säga den nipeln är lite fölr liten, olje nipeln brukar va de, så nu måste nog borra nytt.
Simon Johansson skrev:Men om man skulle sätta dit en boostbootle med fel dimenssion skulle det förändra effekten negativt elle blir det ingen skillnad?
Simon Johansson skrev:Men om man skulle sätta dit en boostbootle med fel dimenssion skulle det förändra effekten negativt elle blir det ingen skillnad?
Upprepar lite... Men vore schysst att få veta
1. du kan inte sätta den på nipplen där oljan brukar sprutas in.
2. du måste borra ett nytt hål och ha en ny nippel.
Om du kör med 50cc kommer du knappt märka någon skillnad och sen om du ska märka något minsta lilla så måste du ha en avstämt boost bottle.
Om du känner att du kan bygga en egen tät boost bottle och fixa nippel och slang så kan jag räkna en boost bottle till dig !
man kan stoppa den däe men då kommer inte du att få något alls. borrar du och siliconerar fast en rörbit så kommer de ge mera effekt. (inte märkbart)