läcker bensin ur förgasaren

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

läcker bensin ur förgasaren

Inlägg av NOName? »

skulle köra hem från skolan, startade moppen och hann växla upp till 3an, drn börjar bööa och hacka och sen stannade det, knuffade moppen 1,5km till en tankstation och blrjade tanka, när jag hade hunnit tanka ungefär 5l ser jag att det blir en stor pöl under moppen, jag stängen av bensinkranen och lägger i de sistra litrarna jag betalat för. moppen kördes hem på släp...

var ute idag och kollade vad problemet är och det enda felet jag hittade var att det är en spricka i flotörkoppen...

kan denna spricka göra så att tanken blir tom på bara några minuter? eller är det något annat jag ska leta efter? packningen var hel, flotören kunde röra sig fritt, bensinslangen var hel...

Bild
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Du lär ju kunna se varifrån bensinen kommer?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

såg bara att förgasaren var täckt av bensin...

har nu smällt ihop sprickan så den är tät, det kommer bara väldigt lite bensin uppe vid packningen numera, ska köpa ny flottörkopp när jag hinner
Användarens profilbild
riejudracrr
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av riejudracrr »

Har du kolla ifall din bensinkran är tät?
på min drac så läkte det därifrån...
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

riejudracrr skrev:Har du kolla ifall din bensinkran är tät?
på min drac så läkte det därifrån...
det är ganska så tätt nu, ska kolla där... men tror det kan ha varit flotören som hängt sig... men fixat nu
Skriv svar