Jag kör en Derbi Senda SM X-treme -03, som inte "finns"... Jag måste byta lite grejer på den, typ handtag, gummispännen, backspeglar, kopplingshandtag osv... Men eftersom att min modell inte "finns" utan det finns X-treme SM 06--> och Senda SM 00-05 så vet jag inte vilken modell jag ska gå på, enligt förre ägaren passar olika delar olika för han hade samma problem som jag... Vissa delar som passar X-treme SM 06--> passar helt okey på min, medan andra gånger blir det helt fel, och då skulle Senda SM delarna passat bättre..
Skulle nån kunna leda en vilsen tjej rätt..
tror du ska köra på Derbi Senda sm 03 allt borde passa där
edit: om du menar den du har i ditt galleri så har jag exakt samma som din bara att mina dekaler är borttagna och så, och jag köper i kategorin ''Derbi Senda sm 03'' och vad står det i papprena du fick?
Aa, det är den...
För han köpte mest från X-treme SM Men det "passade dåligt" som han sa..
Den står som Derbi Senda SM X-treme 2003, och jag vet inte hur många gånger jag fått höra eatt den inte finns, så tröttsamt...
Men tack så jätte mycket för hjälpen!
Tack igen Det är svårt när man aldrig har gjort nått sånt här förr, och inte har någon i failjen som är intresserad... Så jag kan ju deffinitivt inte få hjälp hemifrån
Vixhall skrev:Många delar passar nog från Yamaha DT50R, nyare Riejus och liknande crossmopeder. Yamahan har likadan ram som din (Minarelli).
Läs inte detdär, finns inget som står där som stämmer. Derbi har inget gemensamt med yamaha förutom småsaker
Kanske hade fel, men vet att det finns Derbis som är nästan identiska med Yamahan. Äldre Derbi Senda bland annat. Yamaha DT50R 03- har Minarellis AM6:a och Minarellis ram vilket jag vet att någon Derbi har. Ett roligt exempel är min moped, en Yamaha DT50R -06, har Minarellis AM6 motor, Minarellis ram, SHOWA framgaffel, Ducati tändsystem och (tror) Motorhispanias plast. Inte en ända sak på den är Yamaha förutom att Yamaha äger Minarelli.
Mopeder med AM6:an delar mycket troligt delar med någon annan crossmoppe (Ex. Yamaha).