Derbi Senda extreme 06 blöddrar på 6000 varv!!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Andreasth
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 5 april 2013, 19:27
Ort: Säffle

Derbi Senda extreme 06 blöddrar på 6000 varv!!

Inlägg av Andreasth »

Tja, har en Derbi Senda extreme 06:a. Med turbo kit och 86munstycke.

Men den blöddrar vid 6000varv, det kvittar hur jag gör så blöddrar den vid 6000varv. Ganska okunnig men kan det ha något med CDI boxen och göra :?:
Derbismdrd03
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 juni 2012, 21:27

Inlägg av Derbismdrd03 »

för stort munstycke ?
Andreasth
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 5 april 2013, 19:27
Ort: Säffle

Inlägg av Andreasth »

Har testat mindre och större munstycke men blöddret ligger kvar vid samma varv ändå det kvittar hur mycket/lite luft den får så blöddrar den vid 6000varv.
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Har samma problem med min yamaha dt50r..
Runt 5500-6000 varv blöddrar den :/
Provade att pilla lite på luftskruven o de blev liite bättre men den blöddrar fortfarande :cry:

"Setup" :,
Leovince v6
Drev: 12/52
Munstycke: 100
Förgasare:Dellorto 16mm
Strypt cdi
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

kolla nålen
Andreasth
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 5 april 2013, 19:27
Ort: Säffle

Inlägg av Andreasth »

Redan gjort har prövat alla lägen men den blöddrar ändå runt 6000varv.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

lågfart
Andreasth
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 5 april 2013, 19:27
Ort: Säffle

Inlägg av Andreasth »

Går bra tills ca6000 varv då den blöddrar sen när den kommer förbi sticker den som ett skott. Men har hört att den går över på huvudmunstycket runt 6000.
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

xDT50Rx skrev:Har samma problem med min yamaha dt50r..
Runt 5500-6000 varv blöddrar den :/
Provade att pilla lite på luftskruven o de blev liite bättre men den blöddrar fortfarande :cry:

"Setup" :,
Leovince v6
Drev: 12/52
Munstycke: 100
Förgasare:Dellorto 16mm
Strypt cdi
för stort munstycke.., min kompis har samma moppe med samma setup och han har 82 om jag inte mins fel
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

För stort munstycke skulle jag tippa på, eller för högt ställd nål. Men eftersom att du säger att du testat alla lägen på nålen så...
gilerahjärnan skrev:lågfart
sluta gissa... läs på om var i registret som lågfartsmunstycket används.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

justera nålen!
Helt Räser
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

DerbiKoffe skrev:
xDT50Rx skrev:Har samma problem med min yamaha dt50r..
Runt 5500-6000 varv blöddrar den :/
Provade att pilla lite på luftskruven o de blev liite bättre men den blöddrar fortfarande :cry:

"Setup" :,
Leovince v6
Drev: 12/52
Munstycke: 100
Förgasare:Dellorto 16mm
Strypt cdi
för stort munstycke.., min kompis har samma moppe med samma setup och han har 82 om jag inte mins fel
Ok tack!
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

för stort munstycke som de andra säger


gilerahjärnan skrev:lågfart
jävlar vilka lågvarv på 6k varv, sluta skriva dina skitsvar med gissningar, skriv när du vet annars var tyst!
Användarens profilbild
Raaasse96
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 16 mars 2013, 09:09
Ort: Pedersöre

Re: Derbi Senda extreme 06 blöddrar på 6000 varv!!

Inlägg av Raaasse96 »

Andreasth skrev:Tja, har en Derbi Senda extreme 06:a. Med turbo kit och 86munstycke.

Men den blöddrar vid 6000varv, det kvittar hur jag gör så blöddrar den vid 6000varv. Ganska okunnig men kan det ha något med CDI boxen och göra :?:
Har själv en Derbi Senda -04. först prövade jag med 94:ans munstycke men den blöddra otroligt mycket på låga varv och sen for den iväg som ett skott, låter som ditt problem. Sen Prövade jag med 80:ans munstycke och nu går den perfekt! så antagligen har du för stort munstycke. Du kan också pröva att ta bort luftfiltret, går den bättre då så har du för stort munstycke.
Retar upp allt och alla med en Derbi Senda sm -04 :D

Setup:

-TurboKit Lacada (Technigas Ljuddämpare)
-Drevning 12-52
-Pipercross luftfilter
-Avstrypt CDI-box (original)
-Munstycke: 90
-Malossi kolfiber membran
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Re: Derbi Senda extreme 06 blöddrar på 6000 varv!!

Inlägg av DerbiKoffe »

Andreasth skrev:Tja, har en Derbi Senda extreme 06:a. Med turbo kit och 86munstycke.

Men den blöddrar vid 6000varv, det kvittar hur jag gör så blöddrar den vid 6000varv. Ganska okunnig men kan det ha något med CDI boxen och göra :?:
det sitter 65 original i 06orna, så du borde byta ner dig iaf 5-10 storlekar
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Re: Derbi Senda extreme 06 blöddrar på 6000 varv!!

Inlägg av CaToXXo »

DerbiKoffe skrev:det sitter 65 original i 06orna, så du borde byta ner dig iaf 5-10 storlekar
Inte i alla. Det är olika från moppe till moppe.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar