Har testat mindre och större munstycke men blöddret ligger kvar vid samma varv ändå det kvittar hur mycket/lite luft den får så blöddrar den vid 6000varv.
Har samma problem med min yamaha dt50r..
Runt 5500-6000 varv blöddrar den :/
Provade att pilla lite på luftskruven o de blev liite bättre men den blöddrar fortfarande
Går bra tills ca6000 varv då den blöddrar sen när den kommer förbi sticker den som ett skott. Men har hört att den går över på huvudmunstycket runt 6000.
xDT50Rx skrev:Har samma problem med min yamaha dt50r..
Provade att pilla lite på luftskruven o de blev liite bättre men den blöddrar fortfarande
xDT50Rx skrev:Har samma problem med min yamaha dt50r..
Andreasth skrev:Tja, har en Derbi Senda extreme 06:a. Med turbo kit och 86munstycke.
Men den blöddrar vid 6000varv, det kvittar hur jag gör så blöddrar den vid 6000varv. Ganska okunnig men kan det ha något med CDI boxen och göra
Har själv en Derbi Senda -04. först prövade jag med 94:ans munstycke men den blöddra otroligt mycket på låga varv och sen for den iväg som ett skott, låter som ditt problem. Sen Prövade jag med 80:ans munstycke och nu går den perfekt! så antagligen har du för stort munstycke. Du kan också pröva att ta bort luftfiltret, går den bättre då så har du för stort munstycke.