Sida 1 av 1

Flytta in regplåten och minska vibrationer

Postat: 4 april 2013, 16:46
av KeeZZee
Tjaaa, nån som vet hur man lätt kan flytta in regplåten på en Derbi Senda DRD Racing -05:a?

Sedan undrar jag ifall det finns något sätt att minska vibrationerna på mopeden :)

Mvh KeeZZee

Postat: 4 april 2013, 16:48
av olséN^
jaa, det är lätt.
Det är bara att skruva av bögläppen och fästa reg-plåten i hjulhuset med hjälp utav buntband.

Postat: 4 april 2013, 16:53
av KeeZZee
olséN^ skrev:jaa, det är lätt.
Det är bara att skruva av bögläppen och fästa reg-plåten i hjulhuset med hjälp utav buntband.
He blir bra (y) tack för snabbt svar :D

Postat: 4 april 2013, 17:09
av Dillpojken
Alla derbis vibrerar :) men om du vill minska det lite så dra åt alla motor bultar som håller fast motorn.

Postat: 4 april 2013, 17:43
av moliki
om man vill minska vibrationerna lite i styret så kan man köpa styrknoppar

Postat: 4 april 2013, 19:21
av saile96
se till att alla lager är frächa och att alla bultar sitter åtdragna ordentligt

Postat: 4 april 2013, 19:31
av Allyy
Dillpojken skrev:Alla derbis vibrerar :) men om du vill minska det lite så dra åt alla motor bultar som håller fast motorn.
Vad då alla? :P Har själv en Derbi och inte vibrerar den mera än nån annan moppe

Postat: 4 april 2013, 19:33
av Dillpojken
Allyy skrev:
Dillpojken skrev:Alla derbis vibrerar :) men om du vill minska det lite så dra åt alla motor bultar som håller fast motorn.
Vad då alla? :P Har själv en Derbi och inte vibrerar den mera än nån annan moppe
Derbi motorerna har ingen balansaxel och därmed vibrerar dom lite mer, oftast vibrerar dom lite mer vid trimning. Men alla tycker olika.

Postat: 4 april 2013, 19:34
av DEA!!
Angående att flytta in skylten finns det minst 5 guider, sök.

Postat: 4 april 2013, 19:54
av saile96
sen skadar det inte och se till så dinna däck är dalanserade

Postat: 4 april 2013, 19:57
av Allyy
olséN^ skrev:jaa, det är lätt.
Det är bara att skruva av bögläppen och fästa reg-plåten i hjulhuset med hjälp utav buntband.
Blir snyggare om han skruvar fast den :)

Postat: 4 april 2013, 20:02
av derbi_senda04
så här satt jag min regplåt
Bild

Postat: 5 april 2013, 13:29
av KeeZZee
Gött med massa svar :D Jag kör på din teknik @Derbi_senda04 med clips ;)

Och till vibrationerna så är allt åtskruvat osv, ska kolla alla lager :)

Sedan undrar jag ifall det är bäst å köpa en oljeblandare(min är sönder), jag blandar i tanken och nu när ja ska åka lite längre med moppe nu när ja har kort så kom jag att tänka på, om man tankar när man har 1/3 typ kvar av bensinen så finns det ju lite olja i det som finns kvar och då blir det ju för mycket olja när ja tankar fullt och fyller på med 3%.

Känns ju lite onödigt att stå på macken å köra slut på den sista skvätten för att allt ska va slut så det blir rätt blanding :P

Postat: 5 april 2013, 13:49
av TechnoMen
KeeZZee skrev:Gött med massa svar :D Jag kör på din teknik @Derbi_senda04 med clips ;)

Och till vibrationerna så är allt åtskruvat osv, ska kolla alla lager :)

Sedan undrar jag ifall det är bäst å köpa en oljeblandare(min är sönder), jag blandar i tanken och nu när ja ska åka lite längre med moppe nu när ja har kort så kom jag att tänka på, om man tankar när man har 1/3 typ kvar av bensinen så finns det ju lite olja i det som finns kvar och då blir det ju för mycket olja när ja tankar fullt och fyller på med 3%.

Känns ju lite onödigt att stå på macken å köra slut på den sista skvätten för att allt ska va slut så det blir rätt blanding :P
Bättre att ha en färdig blandad 10 liters dunk hemma. Bara ett tips.

Postat: 5 april 2013, 13:54
av tS
Du kan sätta skylten i ''skenan'' där bak i undertailen. Behövs bara bocka eller böja till plåten lite och sedan använda buntband för att få fast de.
Inte den bästa bilden men du ser ungefär:
Bild

Postat: 5 april 2013, 13:55
av KeeZZee
tS skrev:Du kan sätta skylten i ''skenan'' där bak i undertailen. Behövs bara bocka eller böja till plåten lite och sedan använda buntband för att få fast de.
Inte den bästa bilden men du ser ungefär:
Bild
Riktigt snyggt! Tack för ideén :)

Postat: 5 april 2013, 13:57
av KeeZZee
TechnoMen skrev:
KeeZZee skrev:Gött med massa svar :D Jag kör på din teknik @Derbi_senda04 med clips ;)

Och till vibrationerna så är allt åtskruvat osv, ska kolla alla lager :)

Sedan undrar jag ifall det är bäst å köpa en oljeblandare(min är sönder), jag blandar i tanken och nu när ja ska åka lite längre med moppe nu när ja har kort så kom jag att tänka på, om man tankar när man har 1/3 typ kvar av bensinen så finns det ju lite olja i det som finns kvar och då blir det ju för mycket olja när ja tankar fullt och fyller på med 3%.

Känns ju lite onödigt att stå på macken å köra slut på den sista skvätten för att allt ska va slut så det blir rätt blanding :P
Bättre att ha en färdig blandad 10 liters dunk hemma. Bara ett tips.
Jag har det, men ifall bensinen tar slut och jag är 1 mil hem ifrån då?

Postat: 5 april 2013, 15:59
av SNODDAS15
KeeZZee skrev:
TechnoMen skrev:
KeeZZee skrev:Gött med massa svar :D Jag kör på din teknik @Derbi_senda04 med clips ;)

Och till vibrationerna så är allt åtskruvat osv, ska kolla alla lager :)

Sedan undrar jag ifall det är bäst å köpa en oljeblandare(min är sönder), jag blandar i tanken och nu när ja ska åka lite längre med moppe nu när ja har kort så kom jag att tänka på, om man tankar när man har 1/3 typ kvar av bensinen så finns det ju lite olja i det som finns kvar och då blir det ju för mycket olja när ja tankar fullt och fyller på med 3%.

Känns ju lite onödigt att stå på macken å köra slut på den sista skvätten för att allt ska va slut så det blir rätt blanding :P
Bättre att ha en färdig blandad 10 liters dunk hemma. Bara ett tips.
Jag har det, men ifall bensinen tar slut och jag är 1 mil hem ifrån då?
har du inte hyper setup går det bra att använda oljeblandare, men du lever ju på att den inte ger upp, kör det sj och tycker det är nästan lyxigt med blandare. Är du osäker kan du köra med blandare och hälla i en klick olja i tanken :)