Motorhispania ryz blöddrar på höga varv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Bano
Elmoped

Motorhispania ryz blöddrar på höga varv

Inlägg av Bano »

Tjena twostroke!
nu är det så att jag satte på mitt effektrör för lite mer än en vecka sedan (munstycke var på sedan innan) och den gick bra första dagen men sen så började den att blöddra på höga varv i 4-6ans växel.

vet inte vad som är fel tjuvluft kanske eller ska jag byta upp mig några storlekar i munstycke. OBS har inte en aning var det sitter för munstycke i nu
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Blöddrar den så är det oftast för stort munstycke.
Testa att byta upp munstycket ca 5 strl, blir det sämre så byter du ner istället.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Bano
Elmoped

Inlägg av Bano »

Men antagligen så ska jag ha det munstycket till det röret jag har på för att den hade effect röret på när jag köpte den men när jag tog hem den så satte han jag köpte den av på orginal röret och lät munstycket sitta kvar så undrar om det är munstycket jag behöver byta :roll:
ic0rn
Varnad

Inlägg av ic0rn »

Bano skrev:Men antagligen så ska jag ha det munstycket till det röret jag har på för att den hade effect röret på när jag köpte den men när jag tog hem den så satte han jag köpte den av på orginal röret och lät munstycket sitta kvar så undrar om det är munstycket jag behöver byta :roll:
Byt ner munstycket några storlekar då.
-ic0rn
Skriv svar