Halloo ! nu är det så att jag testade att starta min moppe med min nya 19mm dollerto black racing, Och den startade inte, Den startade bara lite med startgas, Och nu testade jag orginal förgasaren (12mm) och den startade på första kicken !
Sen kom jag hem efter 2 dagar och skulle testa om den startade och då startade den på 1 kick igen ! fast med gamla förgasaren, Så något är fel på den nya, Och den är helt ny!
nej det är inget fel på din nya förgasare. kommer det ner soppa i flotören? om inte blås i soppaslangen och vänd förgasaren rätt väg och sen fel väg. går det inte att blåsa i soppaslangen när förgasaren är rätt väg.
får du inte soppa till flottörhuset och det går inte att blåsa i förgasaren när den är rätt väg så har du satt slangarna fel.
edit: byt till manuell soppakran på moppen då vacumkranen ´har en tendens och fittas...
saile96 skrev:nej det är inget fel på din nya förgasare. kommer det ner soppa i flotören? om inte blås i soppaslangen och vänd förgasaren rätt väg och sen fel väg. går det inte att blåsa i soppaslangen när förgasaren är rätt väg.
får du inte soppa till flottörhuset och det går inte att blåsa i förgasaren när den är rätt väg så har du satt slangarna fel.
edit: byt till manuell soppakran på moppen då vacumkranen ´har en tendens och fittas...
saile96 skrev:nej det är inget fel på din nya förgasare. kommer det ner soppa i flotören? om inte blås i soppaslangen och vänd förgasaren rätt väg och sen fel väg. går det inte att blåsa i soppaslangen när förgasaren är rätt väg.
Det kommer bensin till flotören ! :/
kommer det soppa till cylindern?
Tror det, för stiftet är blött, men kan även vara startgas !
Hade samma problem när jag gjorde rent min förgasare för första gånger.. den gick igång på startgasen i 1-2 sek sen starta den inte förän man använde startgasen men den dog igen efter 1-2 men jag höll på med startgasen hela tiden tills de funka. men annars pröva med ett munstycke runt 80 borde ju ändå gå dåligt med någon av dom munstyckena men pröva med lite andra..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Bytte mot min 12mm till en dellerto 17.5mm och den starta efter några kickar. Var ute och körde en sväng och den var pissigt inställd så tänkte dra till garaget och ställa in den bättre. Gick in och käkade och sen gick jag ut utan att jag gjort något och den starta inte.
Imorgon ska det fixas
ont. Det är inte så att den är så dåligt inställd så den inte startar? Testat att göra grundinställning?
Helt in på luft och tomgång. 1½ varv ut på båda, för dom kan ju vara helt inskruvade nu.
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
ROBBAN_Derbi skrev:Bytte mot min 12mm till en dellerto 17.5mm och den starta efter några kickar. Var ute och körde en sväng och den var pissigt inställd så tänkte dra till garaget och ställa in den bättre. Gick in och käkade och sen gick jag ut utan att jag gjort något och den starta inte.
Imorgon ska det fixas
ont. Det är inte så att den är så dåligt inställd så den inte startar? Testat att göra grundinställning?
Helt in på luft och tomgång. 1½ varv ut på båda, för dom kan ju vara helt inskruvade nu.
Jag har gjort allt det ! Och den borde ändå starta på tomgång med dåligt munstycke för det gjorde den med 12mm :/
ROBBAN_Derbi skrev:Bytte mot min 12mm till en dellerto 17.5mm och den starta efter några kickar. Var ute och körde en sväng och den var pissigt inställd så tänkte dra till garaget och ställa in den bättre. Gick in och käkade och sen gick jag ut utan att jag gjort något och den starta inte.
Imorgon ska det fixas
Jag har gjort allt det ! Och den borde ändå starta på tomgång med dåligt munstycke för det gjorde den med 12mm :/
Testa och sätta clipset på nålen längst ner och choke'a den. Hjälper det inte vet jag faktist inte varför
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
TechnoMen skrev:Hade samma problem när jag gjorde rent min förgasare för första gånger.. den gick igång på startgasen i 1-2 sek sen starta den inte förän man använde startgasen men den dog igen efter 1-2 men jag höll på med startgasen hela tiden tills de funka. men annars pröva med ett munstycke runt 80 borde ju ändå gå dåligt med någon av dom munstyckena men pröva med lite andra..
munstycket jobbar BARA på full gas och har inge med starten att göra.