Skaffa ryckspärr på A-traktor

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Fuzich
Elmoped
Kontakt:

Skaffa ryckspärr på A-traktor

Inlägg av Fuzich »

Tjena, jag har en volvo 240 atraktor dom jag funtar på att skaffa någon typ av spärr på, typ att man ändrar backspärren så att med hjälp av den så kan man lägga i 3an och 4an. Vad är det bästa och smartaste sättet att göra det på och så att snuten inte på en gång hittar spärren? Ty ty.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Backspärren är en klassiker som många kör med vilket gör att de flesta poliser kollar det, mitt tips är att använda en centrallåsmotor till ryckspärren så kan du ha den kopplat till stereon eller vad du vill så när du stänger av den går spärren i.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Jag har iaf hört att ryckspärren är smart, dock så måste man väl riva mitt konsolen om man har ryckt?
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
edden
Elmoped

Inlägg av edden »

Det finns ju att man bara har wire av något slag som man drar i som man har fixat ett håll till vid växelspaken och när manlägger i tvåan så syns den inte om polisen kollar den när den står på prakering. annars finns någon form av elektroniskspärr.(knapp, sladd mm) finns många till
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

främre lådan (m45/m46/m47)

plocka ner lådan, lyft på locket, kolla hur allting fungerar och vart växlarna ligger, bestäm vart det är bäst att borra ett hål så att 3/4an inte funkar, mät ut på locket vart det är, borra rakt igenom och fixa en bult som passar i hålet, borra hål i bulten så det går att trä i en sprint, dra snören in i hytten som du rycker när det behövs :)

bakre (m40)

plocka ner lådan, öppna locket, ta ur fjädrarna längst fram, svetsa axeln till backen stum (undvik att få ner gnistor i lådan) eller trä på en hylsa på axeln, lägg i fyran, borra hål genom gaveln och axeln så att du får ner en sprint (se till så att fyran är i ordentligt!!!), stoppa i sprinten och svetsa ihop axlarna (när du rycker spärren hoppar fyran ur och ettan i), leta på en lämplig fjäder som är stark nog att dra i växeln, fäst på lämpligt ställe och prova flera gånger så att allt fungerar :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Tiggetigge
Elmoped

Inlägg av Tiggetigge »

Annars kan man använda en elektromagnet i växellådan, och sedan gömma en strömbrytare någonstans. exempelvis stolsvärmaren eller A/C.
Skriv svar