främre lådan (m45/m46/m47)
plocka ner lådan, lyft på locket, kolla hur allting fungerar och vart växlarna ligger, bestäm vart det är bäst att borra ett hål så att 3/4an inte funkar, mät ut på locket vart det är, borra rakt igenom och fixa en bult som passar i hålet, borra hål i bulten så det går att trä i en sprint, dra snören in i hytten som du rycker när det behövs
bakre (m40)
plocka ner lådan, öppna locket, ta ur fjädrarna längst fram, svetsa axeln till backen stum (undvik att få ner gnistor i lådan) eller trä på en hylsa på axeln, lägg i fyran, borra hål genom gaveln och axeln så att du får ner en sprint (se till så att fyran är i ordentligt!!!), stoppa i sprinten och svetsa ihop axlarna (när du rycker spärren hoppar fyran ur och ettan i), leta på en lämplig fjäder som är stark nog att dra i växeln, fäst på lämpligt ställe och prova flera gånger så att allt fungerar
