Fråga ang nållager..

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Fråga ang nållager..

Inlägg av TechnoMen »

Tja! har hört några gånger att man borde byta nållager när man byter till en 70cc (kommer köpa en streetrace 70cc inom kort) men hur viktigt är de egentligen? Är de verkligen ett måste? :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Re: Fråga ang nållager..

Inlägg av Dillpojken »

TechnoMen skrev:Tja! har hört några gånger att man borde byta nållager när man byter till en 70cc (kommer köpa en streetrace 70cc inom kort) men hur viktigt är de egentligen? Är de verkligen ett måste? :roll:
kolla om de är slitet är det inte slitet så låt de sitta kvar annars är de bra att byta eftersom det inte är speciellt dyrt heller. men inget är ett måste :P
ic0rn
Varnad

Inlägg av ic0rn »

Jag har för mig att man får med nållager i vissa cylindrar. Men jag hade iaf bytt nållager, det kostar inte många kronor.
-ic0rn
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

När nållagret skär så kan det ta med sig många grejer i raset, så att lägga ut en hundralapp extra på ett nållager är väl kanske smart.
Jag brukar byta nållager varje/varannan gång jag byter kolv.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar