mopeden hackar på låga varv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Raaasse96
Elmoped

mopeden hackar på låga varv

Inlägg av Raaasse96 »

min Derbi Senda sm 04 går dåligt på låga varv, hjälper det att byta till en större förgasare (jag har en 14mm dellorto) och köpa en ostrypt cdi box t.ex malossi? :roll:
Senast redigerad av Raaasse96 den 29 mars 2013, 20:00, redigerad totalt 1 gånger.
Retar upp allt och alla med en Derbi Senda sm -04 :D

Setup:

-TurboKit Lacada (Technigas Ljuddämpare)
-Drevning 12-52
-Pipercross luftfilter
-Avstrypt CDI-box (original)
-Munstycke: 90
-Malossi kolfiber membran
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

De jag ser på din setup så är det väl totalt onödigt att köpa en större färgasare och en ostrypt CDI då din redan är ostrypt.

Du har ett TK rör, de presterar dåligt på låga varv men bra på höga varv, det är så det röret fungerar. :p

EDIT: Om jag var dig så ändra rubriken innan någon mod ger dig en utskällning. 8)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Byt topic annars låses tråden.

Reglerna står i min signatur.

8. Sätta rätt topic
– Tänk på vad ni skriver för topic (ämnets övertext) det ska vara lätt att förstå vad ni behöver hjälp med och därför ska topicet beskriva vad tråden innehåller. Mer om topic i specifika postningsregler längre ner på sidan.

RUBRIKER:

-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).

-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)

-Topic:et ska vara informerande och tala om för läsaren vad tråden handlar om, inte tigga läsare. Ex:
Dåligt topic = HJÄLP!!!! Derbi problem!?!?!?!?!SNABBA SVAR FFS
Bra topic = Derbi läcker kylarvatten!

I de tre mopedforumen ( cross/sm, scooter och veteran ) gäller även att en regelrätt, och därigenom acceptabel, rubrik ska innehålla:

- Problemets art
- Mopedens/ fordonets modell

-Ej godkänt topic behandlas som felpost.

Nu hjälpte jag dig, men läs reglerna för att veta hur du skall gå tillväga även framöver.

/ Roxxen96
Skriv svar