min Derbi Senda sm 04 går dåligt på låga varv, hjälper det att byta till en större förgasare (jag har en 14mm dellorto) och köpa en ostrypt cdi box t.ex malossi?
Senast redigerad av Raaasse96 den 29 mars 2013, 20:00, redigerad totalt 1 gånger.
8. Sätta rätt topic
– Tänk på vad ni skriver för topic (ämnets övertext) det ska vara lätt att förstå vad ni behöver hjälp med och därför ska topicet beskriva vad tråden innehåller. Mer om topic i specifika postningsregler längre ner på sidan.
RUBRIKER:
-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).
-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)
-Topic:et ska vara informerande och tala om för läsaren vad tråden handlar om, inte tigga läsare. Ex:
Dåligt topic = HJÄLP!!!! Derbi problem!?!?!?!?!SNABBA SVAR FFS
Bra topic = Derbi läcker kylarvatten!
I de tre mopedforumen ( cross/sm, scooter och veteran ) gäller även att en regelrätt, och därigenom acceptabel, rubrik ska innehålla:
- Problemets art
- Mopedens/ fordonets modell
-Ej godkänt topic behandlas som felpost.
Nu hjälpte jag dig, men läs reglerna för att veta hur du skall gå tillväga även framöver.