Trimmad veteran slocknar efter 15min av körning

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
Användarens profilbild
Angelofhevn
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 28 februari 2011, 19:42
Ort: Finland
Kontakt:

Trimmad veteran slocknar efter 15min av körning

Inlägg av Angelofhevn »

Har en Solifer SM fär i finland som jag har lagt Airsals 65cc Cylinder på och en 16mm Dellorto phbg AS på den och stiftet är gyllenbrunt men kan inte plååga den för den är inte reggad och jag far inte på vägen och köra...
Problemet är att efter man kört ca 15min utan att plåga den så BÖÖarden och stannar och den får gnista
då den är kall så går den hur bra som hälst på tomgång och då man kör.

Det som jag gjort fel då jag monterade på Cylindern var att jag polerade vevhuset för blankt men hur skulle det göra att den stannar direkt.
och jag fick inte en stoor effekt ökning som jag trodde... för den drar bara på jette lååga varvtal... och så är den slö på höga varvtal. då jag kollat på youtube hur Airsalen drar upp till 90kmh så troor jag att det är något fel någonstans.

Tack om någon har ett bra tips vad kan vara fel...
Bild
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

har du inte rört munstycken eller inställningarna nått, isåfall vad?
Användarens profilbild
Angelofhevn
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 28 februari 2011, 19:42
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Angelofhevn »

Kommer inte ihååg men jag har bytt munstycke till större troor att det var 65 i den men då hade jag vitt stift och nu har jag 75munstycke och det är ganska bra faktist...men kan ju inte testköra påvägen Blandskruven/Luftskruven har jag hållit påå och mixtrat med lite nu som då för att få den att gå bättre.
Och BTW insuget är inte hemgjort det är ett insug köpt separat att passa cylindern och phbg:n
Bild
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Hur beter den sig när den stannar? Tvärdör oavsett vad du gör, eller dör den på mycket gas och förtsätter gå (mer eller mindre) om du släpper gasen/chokar?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Angelofhevn
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 28 februari 2011, 19:42
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Angelofhevn »

det tar ca 60 meter om man köör ca 40kmh så först blir den tröög och efter böörar den och om man försöker gasa så blöddrar den och bööar den tills den dör... Altså Mittialt bara och efter den blivit kallare så startar den igenn och går klockrent!

Ny kondensator + tändhatt + Tändstift + tändkabel + brytarspetsarna justerade
Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Angelofhevn skrev:det tar ca 60 meter om man köör ca 40kmh så först blir den tröög och efter böörar den och om man försöker gasa så blöddrar den och bööar den tills den dör... Altså Mittialt bara och efter den blivit kallare så startar den igenn och går klockrent!

Ny kondensator + tändhatt + Tändstift + tändkabel + brytarspetsarna justerade
Byt insug! Orginal insugen är för smala vilket orsakar en flask hals. Sen 75 i munstycke låter nästan litet.
Helt Räser
Användarens profilbild
Angelofhevn
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 28 februari 2011, 19:42
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Angelofhevn »

Okej tog bort förgasaren jyst och jag hade 90 Huvud Munstycke
Gnistan var perfect men den startade inte då jag hade på förgasaren...
Håller påå att tvätta varenda lilla skuut ur den nu
Insuget är gjort åt den cylindern och förgasaren skev jag ju!
18mm Diameter
Bild
Skriv svar