Showa's USD gaffel på en Beta RR, går det?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Showa's USD gaffel på en Beta RR, går det?

Inlägg av p4ck »

Tjenare, har nyligen köpt mig en Beta RR, av nyare slag med nyare kåpor som är någorlunda sunkig. Framgaffeln är packboxarna helt slut, och det har antagligen kommit in vatten i ena gaffelbenet efter som det låter som om det skvalpar ifrån gaffeln. :evil:

Funderar då på att byta ut till en USD gaffel istället, mycket snyggare! :twisted:
Och en USD gaffel från en drac vet jag är relativt bra och relativt billiga.

Någon som har några erfarenheter om de bara är bolt on, eller om det kommer bli så att jag behöver svarva nya distanser eller liknande, tack vare att jag har SM fälgar!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Lär bara vara att leka med lite distanser, och kanske andra styrlager :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Persson97 skrev:Lär bara vara att leka med lite distanser, och kanske andra styrlager :wink:
Känns ändå som om man inte skulle behöva använda distanser eftersom framfälgen på en smfälg är väl samma bredd som på en crossfälg?

Och det här med styrlager vet jag faktiskt inte :(
Skriv svar