något som reagerar i avgasröret

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
phla
Elmoped

något som reagerar i avgasröret

Inlägg av phla »

hejsan!

när jag gasar från 20 km till 45 km ungefär, vet inte riktigt men då så låter det som det kommer in luft i ett tomt metallrum... om ni förstår hehe :? iaf när jag är i hög fart så låter det inte så det kan ju inte vara att det kommer inte luft och låter så jäkligt utan något löst där inne som reagerar när jag gasar?? :x

tacksam, verkligen tacksam för svar!
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Förstår knappt vad du menar, luft in i ett tomt metallrum som redan har luft i sig? Eller va.

Skriv om ditt inlägg, lägg ner tid på att förklarar så kanske man förstår bättre vad du menar, eller om det är jag som är trög.

Alternativ är att du tar loss avgasröret och skakar det så här du ifall något är löst och kollar runt omkring ifall det är något som sitter löst och kan rassla.
juckeyy
Avstängd

Inlägg av juckeyy »

Menar du att det puffar från avgasröret?
phla
Elmoped

Inlägg av phla »

nej när jag gasar från stilla stående så låter det perfekt men när jag kör i 30km och gasar till 50km så låter det att ett rum med ingen luft, när luften kommer inte börjar det eka och låta som en flöjt... men bara när jag gasar från hastighet till hastighet... när jag har full gas i max hastighet så brukar det inte låta men gör det ibland...

RIKTIGT konstigt?

+ kan inte förklara bättre... :/
phla
Elmoped

Inlägg av phla »

nej det puffrar inte från avgasröret det ekar/låter förjäkligt från röret...
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

Filma när du kör eller spela in ljudet för det är inte lätt att förstå vad du menar.
phla
Elmoped

Inlägg av phla »

blir svårt men kan försöka till träningen sen... vet inte hur det ska gå för måste ha den vid avgasröret... lär ju inte höras annars...
Skriv svar