När jag köpa kedja (på biltema) så köpte jag den billigaste som var den kortaste och den var på tok för lång för min moppe, säkert 2dm för lång...den kostade 159 kr
kedjan blir längre när den slits, så en ny kedja med lika många länkar kan lätt vara ett par länkar kortare än en sliten. Värt att tänka på, så man inte står där med en för kort kedja trots att antalet länkar är detsamma...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
kedjan blir längre när den slits, så en ny kedja med lika många länkar kan lätt vara ett par länkar kortare än en sliten. Värt att tänka på, så man inte står där med en för kort kedja trots att antalet länkar är detsamma...
En kedja blir inte längre, det är drev som slits.
Kedjan blir visst längre.
TS: Du har inte tänkt att byta dreven samtidigt som kedjan? Den nya kedjan kommer fort slitas ner om dreven är slitna. Därför ska man alltid byta båda dreven och kedjan samtidigt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan