Skaffade mig en ny Peugeot Speedfight2 Evo2 06, efter 5 mils orginalkörning tröttnade jag och skaffade mig lite trim, nämligen:
Avgasrör Yasuni R,
Cylinder Malossi MHR Replica 70cc,
Förgasare Arreche 19mm,
Insug Motoforce,
Koppling Malossi Fly-Clutch,
Variator Hebo Next Generation,
Med Förgasaren följde det med 2 munstycken, ett 60 och ett 90, provade med 90 först med då fyrtaktade den hela tiden, med 60 munstycket blev det alldeles för snålt så jag köpte mig ett 75 och har nu skruven utskruvad 1.75 varv, nålens bricka sitter längst ner på nålen. på variatorn har jag satt i 4.9 grams vikter, på den gamla variatorn var det 8 grams vikter orginal, den varvar ganska bra innan den drar iväg.
Har efter ca 20 mils inkörning börjat dra fullt vad den går för och tycker inte att den presterar som den borde med denna setup, enligt mätaren så kommer den upp i mellan 80-90, den accar oxå lite dåligt, det tar ett tag att komma upp i 80-90.
Jag följde en setuplista från ett annat forum när jag beställde grejerna, jag klistrar in den jag följde här:
Har jag gjort något fel eller ska jag köpa någon annan del som behövs, såsom tryckfjädrar eller liknande? eller den ska helt enkelt inte prestera bättre än så?"Upper sport / midrace" Nu måste du kunna förgasar inställningar, hur du byter vikter och känner hur den går
Cylinder: "Polini corsa", "malossi mhr replica", "italkit alu"
Rör: Dkulle tagit ett "yasuni R" eller ett "polini forrace", enligt rykten är ett malossi mhr replica rör bara skit, även om man tror att det går bra till just den cylindern
Förgasare: Minst en 17.5mm, högst en 22mm skulle jag nog säga, orginal kan få den att gå för tunt och skära till slut
Variator: skulle inte använt orginal variatorn, utan då köpt en trim variatorn som står i "sport" setupen.
Koppling: "rms racing pro" är min personliga favorit, annars är malossis "fly clutch" en riktig höjdare då den håller väldigt bra
Andra saker: Hårdare tryckfjäder, ungefär 15% eller 20-25% testa dig fram
Värt att tänka på: Bra olja nu när grejjerna börjar röra på sig snabbare, har din scoot gått långt och du märker att den är lite sliten motor messigt, då är det nog dax att byta vevstaken till en trim vev som är förstärkt, t.ex en rms vev
Uppskattad max effekt och hastighet med tur:
Allt från 9-13hästar 100+, men tippar på aldra max 115km/h beroende på drev och omständigheter
Egna erfarenheter
Med denna setup på min zip (liknande), drog jag 10:18sekunder strippat på 201meter. en moped med detta trim går som fan
Tack på förhand, all hjälp kommer att upskattas mycket.
/Jocke
Källa för quoten: http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=179