Har en Slider som är trimmad för tillfället med zx andra vikter, dragen v-ring och bytt munstycke. Men jag känner att jag vill ha ett bättre bottendrag istället, och att inte ha så synligt trim. Så jag tänkte köpa ett urpluggat original rör istället. Eller köpa ett o plugga ur själv. Men jag vet inte vad jag ska ha för vikter eller tryckfjäder etc.
Så har lite frågor:
1.Ska jag använda original munstycke?
2.Vilka vikter? 3.5? (Har 4g och 4.7g redan om de kan komma till användning)
3. Ska jag byta kopplingsfjädrar? (Har dessa liggande: http://www.twostroke.se/product.asp?product=18238 )
4. Ska jag byta tryckfjäder? Isåfall vilken? (Har redan denna liggande också: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=5833 )
Tänker att jag ska få ett starkt axx och att den sticker iväg direkt så att säga.
Så finns det någon kunnig som skulle kunna hjälpa mig?
Utgå från original munstycke sedan och gå upp 10 storlekar, gå ner och finjustera tills den går bra. Känner du att den blöddrar / fyrtaktar så gå alltså ner en storlek i taget och testa tills den varvar ut rent och fint.
Vikter är det bara att göra samma sak, utgå från original vikterna och sätt i 0,5 gram lättare, testa dig fram.
Tryckfjäder skall nog inte behövas till urpluggat original rör.
Roxxen96 skrev:Utgå från original munstycke sedan och gå upp 10 storlekar, gå ner och finjustera tills den går bra. Känner du att den blöddrar / fyrtaktar så gå alltså ner en storlek i taget och testa tills den varvar ut rent och fint.
Vikter är det bara att göra samma sak, utgå från original vikterna och sätt i 0,5 gram lättare, testa dig fram.
Tryckfjäder skall nog inte behövas till urpluggat original rör.
Tyvärr så har jag inte kvar original munstycke eller original vikterna. Men jag får köpa munstycke/vikt satser. Tack för hjälpen!
AndreWidestedt skrev:1. Ta ett munstycke mellan orginal och det du har just nu! (typ 84~88 )
2. ta vikter som är runt 4,5g till 5g (jag körde med 5g vikter, å andra kör med 4.5g)
3. Orginal fungerar perfekt enligt mig.
4. Ta orginal tryckfjäder
Okej! tack för hjälpen Men jag misstänker att mina kopplingsfjädrar är slitna också. Hur ser jag om det är slitna? och vilka borde jag köpa om dem är slitna och behövs bytas?
Du ska ha original munstycke (84 strl) eller det går för mig och min kompis och jag kör en slider 09 och han 07, sen orginal vikter det går perfekt med det tycker inte man behöver lättare tryckfjädrar är väldigt onödigt och byta med bara urpluggat
simon_97_ skrev:Du ska ha original munstycke (84 strl) eller det går för mig och min kompis och jag kör en slider 09 och han 07, sen orginal vikter det går perfekt med det tycker inte man behöver lättare tryckfjädrar är väldigt onödigt och byta med bara urpluggat
simon_97_ skrev:Du ska ha original munstycke (84 strl) eller det går för mig och min kompis och jag kör en slider 09 och han 07, sen orginal vikter det går perfekt med det tycker inte man behöver lättare tryckfjädrar är väldigt onödigt och byta med bara urpluggat
Detta funkar även bra när man stuntar?
Ja, jag körde utan att byta något alls först!
Helt orginal förrutom urpluggat.
Och om din moped är seg i starten, (drar sakta iväg till 5km/h sen drar den på hårt) då är dina fjädrar slitna
Detta funkar även bra när man stuntar?
Ja, jag körde utan att byta något alls först!
Helt orginal förrutom urpluggat.
Och om din moped är seg i starten, (drar sakta iväg till 5km/h sen drar den på hårt) då är dina fjädrar slitna
Gött!
Okej!
Precis det är så den beter sig så att säga, seg i starten och sen drar iväg.
En annan fråga:
Skulle en malossi fly clutch sport göra någon stor skillnad, när jag kommer köra urpluggat? alltså skulle det göra någon stor skillnad mot original kopplingen?
RobinLjus skrev:Jag kör urpluggat org rör med Fly clutch.
Det blir skillnad, men inget extremt.
Men tycker ändå att Fly clutchen var värd varenda krona!
Så för att uppdatera, kommer förmodligen köra på detta, 85-86 storlek munstycke, 4,5 eller 5,0 vilket ger mest/är bäst? Urpluggat original rör då, Måste även byta mina kopplingsfjädrar då de är slitna, men undrar vilka jag ska ha? Har ett set med dessa http://www.twostroke.se/product.asp?product=18238 vilka styrka ska jag ha av dem? Kommer förmodligen att köpa fly clutch vid ett senare tillfälle men tills dess alltså.
YASliderNG skrev:Så för att uppdatera, kommer förmodligen köra på detta, 85-86 storlek munstycke, 4,5 eller 5,0 vilket ger mest/är bäst? Urpluggat original rör då, Måste även byta mina kopplingsfjädrar då de är slitna, men undrar vilka jag ska ha? Har ett set med dessa http://www.twostroke.se/product.asp?product=18238 vilka styrka ska jag ha av dem? Kommer förmodligen att köpa fly clutch vid ett senare tillfälle men tills dess alltså.
Munstycket: Låter bra, du kanske behöver gå upp någon storlek
Vikterna: Det beror helt på, jag upplevde att 5g fungerade bäst, medans andra upplever att 4.5g fungerar bäst.
Kopplingsfjädrar: Köp ett set med 3 stycken olika styrkor, prova dig fram
YASliderNG skrev:Så för att uppdatera, kommer förmodligen köra på detta, 85-86 storlek munstycke, 4,5 eller 5,0 vilket ger mest/är bäst? Urpluggat original rör då, Måste även byta mina kopplingsfjädrar då de är slitna, men undrar vilka jag ska ha? Har ett set med dessa http://www.twostroke.se/product.asp?product=18238 vilka styrka ska jag ha av dem? Kommer förmodligen att köpa fly clutch vid ett senare tillfälle men tills dess alltså.
Munstycket: Låter bra, du kanske behöver gå upp någon storlek
Vikterna: Det beror helt på, jag upplevde att 5g fungerade bäst, medans andra upplever att 4.5g fungerar bäst.
Kopplingsfjädrar: Köp ett set med 3 stycken olika styrkor, prova dig fram