Konflikten mellan Israel och Palestina

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Jeka
Elmoped

Konflikten mellan Israel och Palestina

Inlägg av Jeka »

Tjenare, som rubriken lyder så skulle jag vilja höra era ord om konflikten. Vi har läxa i det och skulle behöva lite hjälp. Hur tror ni att man skulle kunna lösa konflikten o.s.v ?
Linusen
Farsans gamla zündapp

Re: Konflikten mellan Israel och Palestina

Inlägg av Linusen »

Jeka skrev:Tjenare, som rubriken lyder så skulle jag vilja höra era ord om konflikten. Vi har läxa i det och skulle behöva lite hjälp. Hur tror ni att man skulle kunna lösa konflikten o.s.v ?
jag kommer inte ihåg om Israel var i "sitt" land före Palestina, eller tvärt om, så du får använda din egen kunskap om jag har helt fel.
men jag tror att om man delade upp landet så de % som israels befolkning är, så stor % av landet får de.
alltså att Israel som är de med flesta invånarna får störst yta i landet.
Jag tror att det är det enda sättet att få fred. och kanske även vänskap.
men som sagt, kan vara Palestina ist. för Israel...
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Användarens profilbild
slider_jeppe
Elmoped

Inlägg av slider_jeppe »

sånt här orkar man ju bara inte med.
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Re: Konflikten mellan Israel och Palestina

Inlägg av SNODDAS15 »

Linusen skrev:
Jeka skrev:Tjenare, som rubriken lyder så skulle jag vilja höra era ord om konflikten. Vi har läxa i det och skulle behöva lite hjälp. Hur tror ni att man skulle kunna lösa konflikten o.s.v ?
jag kommer inte ihåg om Israel var i "sitt" land före Palestina, eller tvärt om, så du får använda din egen kunskap om jag har helt fel.
men jag tror att om man delade upp landet så de % som israels befolkning är, så stor % av landet får de.
alltså att Israel som är de med flesta invånarna får störst yta i landet.
Jag tror att det är det enda sättet att få fred. och kanske även vänskap.
men som sagt, kan vara Palestina ist. för Israel...
Kör man efter den teorin, skulle det inte bli så stor skillnad då palestinierna inte är så många längre för att alla har flytt
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

själva konflikten är väl att judarna blivit lovade landet och palestina också blivit lovade landet? :)
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

palestinierna bor i sitt land och sen efter andra världskriget tyckte dem synd om judarna och att dem borde ha sitt eget land och gav dem israel(palestina)..

tycker att det är jävligt respektlöst att köra bort ett folk för att det står i en gammal bok.. vi lever på 2000-talet för fan!

sen om judarna vill ha ett eget land så får dem väll fan skaffa ett eget. det är ju inte så att det är ont om plats någonstans på jorden..

låt palestinierna vara och dela på skiten om det nu är så jävla viktigt. tycker dock att sunt förnuft ska gå före religon..

skulle någon komma hem till mig och säga att dem ska bo här för att "staten har gett hen lov" så är det klart som fan att man blir fly förbannad!
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Sant PK ;)
Skriv svar