Koppling tar inte AM6

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
OliverXPS
Elmoped

Koppling tar inte AM6

Inlägg av OliverXPS »

tjena! tänkte kolla om någon vet vad det kan va för fel om kopplingen inte tar alls på en AM6 motor för när den är avstängd och man lägger i växel och drar in kopplingen så ligger den fortfarande i växel och när den är igång och man lägger i växel så huger den och dör!

Oliver
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

AM6 har friläga mellan varje växel, så hade jag det i början med, du ligger typ mellan 4an å 5an och då är hoppar friläget ur när man ska köra iväg och du kan inte starta på 4an. Så växla ner tills det tar stopp och upp till friläget där. Vet inte om det var ditt problem men jag sa bara nåt som hände mig :)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Varva motorn varm först sedan pumpa lite med kopplingshandtaget och sedan håll i och lägg i växel ;)
Eller så byt olja oxkså :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Lamellerna har klibbat ihop, oljan är väldigt trögflytande i detta vinterväder. Varva någorlunda rejält när du lägger i växeln första gången vid kallstart, då brukar dom släppa utan problem.

Såvida du inte har tagit isär kopplingen? Monterar du ihop den fel så funkar den inte.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

högst antagligen så har lammellerna klibbat ihop och därför så dör den när du lägger i växel. varmkör motorn och håll in kopplingen så skall det släppa.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Skriv svar