Känn dig lite dram till det, tryck in frambromsen mer o mer för varje gång du testar och tar lite i taget så går det nog bra ska du se. Så länge din frambroms är det inte den som flaskar utan ditt undermedvetna som inte vågar och släpper av.
Som sagt innan, börja med att köra väldigt långsamt och dra in bromsen så hårt du bara kan så att den går upp på framhjulet (åk i kanske 5-15 km/h, allt över det blir kaos... ^^) När du känner dig bekväm med att ligga på framhjulet kan du prova att åka snabbare, och att dra in bromsen gradvis tills bakhjulet lättar. Om bakhjulet inte lyfter så trycker du helt enkelt inte in bromsen tillräckligt fort. Du ska vara bestämd och FÖRSIKTIG.
haha har försökt med att dra frambroms slutar ju med att moppen går upp på framhjulet men efter det så händer inte mycket för mig men tips till ts dra frambrom luta dig lite o hoppas på att du inte dör
När jag testa första gången körde jag ca 30 å kände mej på frambromsen. Jag kan bara dtälla mej upp på framhjulet, om ni förstår hur jag menar. Men jag kan inte gö en stoppie så jag rullar på framhjulet, men vill lära mig
handlar om att hitta balansen. stoppie är svårare än att åka bakhjul. på bakhjulsåkning kan du bromsa om du stegrar för mycket, eller gasa om du stegrar för lite. när du gör stoppie så finns det inget som kan rädda situationen ifall du bromsar lite för hårt. går du över gränsen så faller du framåt helt enkelt. allt handlar om övning, övning och övning.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:handlar om att hitta balansen. stoppie är svårare än att åka bakhjul. på bakhjulsåkning kan du bromsa om du stegrar för mycket, eller gasa om du stegrar för lite. när du gör stoppie så finns det inget som kan rädda situationen ifall du bromsar lite för hårt. går du över gränsen så faller du framåt helt enkelt. allt handlar om övning, övning och övning.
kul att se dig kallepalle
förövrigt då man kan börja rulla på framhjulet det är då man har "dratt" upp den tillräckligt mycket till "balanspunkten" sen får man bromsa till lite då och då