Sida 1 av 1

Skorsten på Gilera SMT? Och andra strypningar.

Postat: 15 mars 2013, 19:44
av byYn
Tjena!

Har hängt på en 70cc cylinder nu på Gileran, så har kollat runt ifall det var några strypningar jag inte sett. Har redan bytt cdi'n till en ostrypt och tagit bort pluggen i förgasarn.

Tittade på luftburken idag och såg detta:
Bild

Antar att detta är en strypning. Någon som vet?
Är det värt att ta bort den nu när jag har 70cc, ger det någon märkbar skillnad?

Motorn är samma som på en Derbi, d50B0 för er som inte visste.

Skriv gärna om ni vet några andra strypningar såsom i insug, membran eller liknande som inte syns!

Tack på förhand!! :D

Postat: 15 mars 2013, 20:06
av Roxxen96
Gör ingen speciell skillnad så, men en mer trimmad moped kan behöva bättre luftflöde som den då bidrar till om du tar bort den. Jag har tagit bort min, ser ingen mening med att ha den där.

Postat: 15 mars 2013, 20:43
av byYn
Roxxen96 skrev:Gör ingen speciell skillnad så, men en mer trimmad moped kan behöva bättre luftflöde som den då bidrar till om du tar bort den. Jag har tagit bort min, ser ingen mening med att ha den där.
Ja okej, just som jag tänkte men tack för bekräftelsen.

Rycker väl bort den helt enkelt :)

Postat: 15 mars 2013, 21:16
av AndreWidestedt
byYn skrev:
Roxxen96 skrev:Gör ingen speciell skillnad så, men en mer trimmad moped kan behöva bättre luftflöde som den då bidrar till om du tar bort den. Jag har tagit bort min, ser ingen mening med att ha den där.
Ja okej, just som jag tänkte men tack för bekräftelsen.

Rycker väl bort den helt enkelt :)
Kom ihåg att se till så bränsleblandingen är rätt efter du tar bort den!

Postat: 15 mars 2013, 21:17
av DerbiMoppe
Du får bara ett goare insugsljud ( inte möe) . så ta bort den!
Jag tog bort min för att lägga låset där.

Postat: 15 mars 2013, 21:35
av byYn
AndreWidestedt skrev:
byYn skrev:
Roxxen96 skrev:Gör ingen speciell skillnad så, men en mer trimmad moped kan behöva bättre luftflöde som den då bidrar till om du tar bort den. Jag har tagit bort min, ser ingen mening med att ha den där.
Ja okej, just som jag tänkte men tack för bekräftelsen.

Rycker väl bort den helt enkelt :)
Kom ihåg att se till så bränsleblandingen är rätt efter du tar bort den!
Jodå inga problem :)

Tack för alla svar, som vanligt får man hjälp på TSR när man är osäker över något :)

Postat: 15 mars 2013, 21:39
av DiNozzan
Om du har tillgång kan du ju slipa upp förgasaren och insuget någon mm. Blir ju som att ändra till en större förgasare. Verktyget jag skulle råda dig att använda är väl en multislip/dremel.

Postat: 15 mars 2013, 22:27
av byYn
DiNozzan skrev:Om du har tillgång kan du ju slipa upp förgasaren och insuget någon mm. Blir ju som att ändra till en större förgasare. Verktyget jag skulle råda dig att använda är väl en multislip/dremel.
Har dom verktygen, ska fundera på det. har 17.5mm för tillfället.

Postat: 29 mars 2013, 01:54
av LinkaN97
Tjena lånar tråden lite men jag gjorde samma sak tog bort den biten från luftburken. Moppen är dock i sig orginal så nu när jag ska dra fullgas så brölar den o saktar ner precisnom att den får för mycket luft. Men ska jag sätta tbx den o köpa ett sportluftfilter eller börja skruva på förgasarn (varit på den lite men det blev inte bättre!) Hur ska jag göra?

Postat: 29 mars 2013, 10:50
av gilerahjärnan
LinkaN97 skrev:Tjena lånar tråden lite men jag gjorde samma sak tog bort den biten från luftburken. Moppen är dock i sig orginal så nu när jag ska dra fullgas så brölar den o saktar ner precisnom att den får för mycket luft. Men ska jag sätta tbx den o köpa ett sportluftfilter eller börja skruva på förgasarn (varit på den lite men det blev inte bättre!) Hur ska jag göra?
större munstycke