Drev till Derbi Senda Original

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
ZSenda
Elmoped

Drev till Derbi Senda Original

Inlägg av ZSenda »

Tjena.
Vilket drev ska man ha till en Derbi Senda xtreme sm? Vill helst behålla så mycket axx som möjligt, men vill ju klart ha högre toppfart. Moppen är i övrigt helt original (röret pluggat osv). Måste man ha ett urpluggat rör?

Och om man skaffar ett drev endast för toppfart, vad blir toppfarten då? (med som sagt original rör)

Tacksam för svar. :wink:
Användarens profilbild
Derbisända
Elmoped

Inlägg av Derbisända »

Vad för drev bak och fram nu? :D
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

du kan max dreva upp den till 13/65 annars kommer den bli för slö..

när jag bytte till det när jag körde orginal kände jag seriöst ingen skillnad alls.. så börja med att plugga ur röret!
ZSenda
Elmoped

Inlägg av ZSenda »

derbeyy skrev:du kan max dreva upp den till 13/65 annars kommer den bli för slö..

när jag bytte till det när jag körde orginal kände jag seriöst ingen skillnad alls.. så börja med att plugga ur röret!
Märkte du seriöst ingenting alls? Ingen toppfarts skillnad? det går i ungefär 55 km/h nu. Plugga ur röret är nog inget jag kan göra.
Användarens profilbild
derbiadde
Elmoped

Inlägg av derbiadde »

kör med typ 11-53 eller 13-53 riktigt bra drevning tycker jag iaf :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Varför inte?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

ZSenda skrev:
derbeyy skrev:du kan max dreva upp den till 13/65 annars kommer den bli för slö..

Märkte du seriöst ingenting alls? Ingen toppfarts skillnad? det går i ungefär 55 km/h nu. Plugga ur röret är nog inget jag kan göra.
Du kanske får någon extra KM/H, grejjen är det att den inte orkar varva lika mycket då.
Helt Räser
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Du har fått ett par svar nu, vill du ha fler svar så hänvisar jag till Drevnings-tråden.

Låser.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Låst