packboxen pajj??

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
ErikstuntarN
Elmoped

packboxen pajj??

Inlägg av ErikstuntarN »

hur vet man att packboxen har pajjat och kan problemet vid 6ans växel göra att den bööööööar och går skit + hur vet man vilket tändstift man ska ha????
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

instruktionsbok?
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Re: packboxen pajj??

Inlägg av byYn »

ErikstuntarN skrev:hur vet man att packboxen har pajjat och kan problemet vid 6ans växel göra att den bööööööar och går skit + hur vet man vilket tändstift man ska ha????
Kan du SNÄLLA skriva på svenska så man förstår vad du vill få reda på eller iallafall använda mer än 5 sekunder att göra tråden..

Tändstift (även här ska du skriva setup så man kan ge förslag :evil: )
kan du googla fram eller kolla i instruktionsboken.

Ser nu också att du inte ens skrivit vad du har för moped..idiot
Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Du får väldigt gärna berätta vilken packbox du menar. Det finns åtminstone 14st att välja på... Sen skadar det inte att få veta vad du har för moped också.

Nu råkar jag dock ha förmågan att jag kan dra slutsatser och jag misstänker att du menar någon av packboxarna på veven... Är den på kopplingssidan så trycker det ut bensin i växellådan, de märker du om du tappar ur oljan om det är bensin i den. Är det boxen på svänghjulssidan så trycker den ur sig bensin där. Det är svårt att se, men prova att plocka bort all och kolla om du ser ifall det har runnit något där.

Är det en dålig packbox så kan motorn tappa ork ja, men den borde inte "böööa" just på 6:ans växel utan snarare kännas allmänt orkeslös eller alltid hacka när du lastar motorn.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ErikstuntarN
Elmoped

Inlägg av ErikstuntarN »

oj sorry AM6 Rieju rrx 07 och packboxen till veven
Skriv svar