Sida 1 av 1

Bytning av 70cc

Postat: 9 mars 2013, 19:48
av StigrareN^
Tjenare har nu tänkt mig att byta till 70cc, men jag är inte helt 100% på vad som ska bytas(förgasare,insug osv.) när man har 70cc.
Så vad bör bytas?

Re: Bytning av 70cc

Postat: 9 mars 2013, 19:53
av Börniee
StigrareN^ skrev:Tjenare har nu tänkt mig att byta till 70cc, men jag är inte helt 100% på vad som ska bytas(förgasare,insug osv.) när man har 70cc.
Så vad bör bytas?
Munstycke ;)

Postat: 9 mars 2013, 19:53
av david96
munstycke+ ställa in kopplingen, sen kan du alltid byt till dig mer delar så den går ännu bättre

Re: Bytning av 70cc

Postat: 9 mars 2013, 19:54
av M4mmsen
StigrareN^ skrev:Tjenare har nu tänkt mig att byta till 70cc, men jag är inte helt 100% på vad som ska bytas(förgasare,insug osv.) när man har 70cc.
Så vad bör bytas?
Hade du tänkt dig en 70cc Sport setup?

Här är en sjukt skön högvarvig vardagssetup:

Malossi 70cc Sport
Dellorto 19mm
Yasuni Z
Malossi Multivar
Malossi Flyclutch
Och ställa in Förgasare koppling osv
Du kan byta ut mer för mer effekt :)

Re: Bytning av 70cc

Postat: 9 mars 2013, 19:55
av Seenz
M4mmsen skrev:
StigrareN^ skrev:Tjenare har nu tänkt mig att byta till 70cc, men jag är inte helt 100% på vad som ska bytas(förgasare,insug osv.) när man har 70cc.
Så vad bör bytas?
Hade du tänkt dig en 70cc Sport setup?

Här är en sjukt skön högvarvig vardagssetup:

Malossi 70cc Sport
Dellorto 19mm
Yasuni Z
Malossi Multivar
Malossi Flyclutch
Och ställa in Förgasare koppling osv
Du kan byta ut mer för mer effekt :)
19mm på 70cc är väll för lågvarvig effekt? ;)

Re: Bytning av 70cc

Postat: 9 mars 2013, 20:00
av M4mmsen
Seenz skrev:
M4mmsen skrev:
StigrareN^ skrev:Tjenare har nu tänkt mig att byta till 70cc, men jag är inte helt 100% på vad som ska bytas(förgasare,insug osv.) när man har 70cc.
Så vad bör bytas?
Hade du tänkt dig en 70cc Sport setup?

Här är en sjukt skön högvarvig vardagssetup:

Malossi 70cc Sport
Dellorto 19mm
Yasuni Z
Malossi Multivar
Malossi Flyclutch
Och ställa in Förgasare koppling osv
Du kan byta ut mer för mer effekt :)
19mm på 70cc är väll för lågvarvig effekt? ;)
Jag har blivit lärd att ju större förgasare desto bättre effekt (beror också på resten av setupen) Ursäkta mig om jag hade fel då :oops:

Kör på 17.5mm då! :wink:

Postat: 9 mars 2013, 20:12
av StigrareN^
david96 skrev:munstycke+ ställa in kopplingen, sen kan du alltid byt till dig mer delar så den går ännu bättre
Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.
Det jag vet ska bytas är: Insug,förgasare 21mm?, munstycke, membran, de mesta i variatorn.

Hade tänkt mig detta:
Malossi MHR Replica 70cc LC
Malossi Multivar variator
Stage6 21mm PWK Förgasare inkl. Stage6 insugset
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Giannelli Silencer

Blir det bra eller bör jag ändra eller lägga till ngt?

Postat: 9 mars 2013, 21:14
av M4mmsen
StigrareN^ skrev:
david96 skrev:munstycke+ ställa in kopplingen, sen kan du alltid byt till dig mer delar så den går ännu bättre
Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.
Det jag vet ska bytas är: Insug,förgasare 21mm?, munstycke, membran, de mesta i variatorn.

Hade tänkt mig detta:
Malossi MHR Replica 70cc LC
Malossi Multivar variator
Stage6 21mm PWK Förgasare inkl. Stage6 insugset
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Giannelli Silencer

Blir det bra eller bör jag ändra eller lägga till ngt?
Detta är bara min åsikt då MHR Replica är Uppersport/Midrace, Skulle jag föreslå en förstärkt Vev också :P

Postat: 9 mars 2013, 21:32
av Xpressen
StigrareN^ skrev:
david96 skrev:munstycke+ ställa in kopplingen, sen kan du alltid byt till dig mer delar så den går ännu bättre
Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.
Det jag vet ska bytas är: Insug,förgasare 21mm?, munstycke, membran, de mesta i variatorn.

Hade tänkt mig detta:
Malossi MHR Replica 70cc LC
Malossi Multivar variator
Stage6 21mm PWK Förgasare inkl. Stage6 insugset
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Giannelli Silencer

Blir det bra eller bör jag ändra eller lägga till ngt?
Rätta mig om jag har fel, men borde du inte ha ett lite vassare rör? Är inte helt 100% på skooter rör men ett ZX borde väl vara bra?

Postat: 9 mars 2013, 21:45
av StigrareN^
Xpressen skrev:
StigrareN^ skrev:
david96 skrev:munstycke+ ställa in kopplingen, sen kan du alltid byt till dig mer delar så den går ännu bättre
Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.
Det jag vet ska bytas är: Insug,förgasare 21mm?, munstycke, membran, de mesta i variatorn.

Hade tänkt mig detta:
Malossi MHR Replica 70cc LC
Malossi Multivar variator
Stage6 21mm PWK Förgasare inkl. Stage6 insugset
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Giannelli Silencer

Blir det bra eller bör jag ändra eller lägga till ngt?
Rätta mig om jag har fel, men borde du inte ha ett lite vassare rör? Är inte helt 100% på skooter rör men ett ZX borde väl vara bra?
Ska jag köra på ZX handmade ;) ?

Postat: 9 mars 2013, 22:06
av hardukollatförgasarn?
har du kollat förgasaren?

om inte lägg batteriet i bensinbad, sen slänger du förgasaren soptunnan och spolar, sen kan du fylla på med spolarvätska när du ändå håller på,

Postat: 9 mars 2013, 22:18
av LaSlidur
StigrareN^ skrev:
Xpressen skrev:
StigrareN^ skrev: Aa men det är de jag menar! Vilka delar ska jag ha för att få en bra kraft i moppen.
Det jag vet ska bytas är: Insug,förgasare 21mm?, munstycke, membran, de mesta i variatorn.

Hade tänkt mig detta:
Malossi MHR Replica 70cc LC
Malossi Multivar variator
Stage6 21mm PWK Förgasare inkl. Stage6 insugset
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Giannelli Silencer

Blir det bra eller bör jag ändra eller lägga till ngt?
Rätta mig om jag har fel, men borde du inte ha ett lite vassare rör? Är inte helt 100% på skooter rör men ett ZX borde väl vara bra?
Ska jag köra på ZX handmade ;) ?
nåt högvarvigt rör skulle sitta fint på din setup, inte de mest lågvarviga som finns :P
Yasuni Z
Stage6 Pro
Malossi MHR röret
Dom skulle sitta fint på din setup ;)

Postat: 9 mars 2013, 22:42
av StigrareN^
LaSlidur skrev:
StigrareN^ skrev:
Xpressen skrev: Rätta mig om jag har fel, men borde du inte ha ett lite vassare rör? Är inte helt 100% på skooter rör men ett ZX borde väl vara bra?
Ska jag köra på ZX handmade ;) ?
nåt högvarvigt rör skulle sitta fint på din setup, inte de mest lågvarviga som finns :P
Yasuni Z
Stage6 Pro
Malossi MHR röret
Dom skulle sitta fint på din setup ;)
Vad tror du den kmr toppa med den setupen och Mhr röret ;) ?

Postat: 10 mars 2013, 01:57
av LaSlidur
StigrareN^ skrev:
LaSlidur skrev:
StigrareN^ skrev: Ska jag köra på ZX handmade ;) ?
nåt högvarvigt rör skulle sitta fint på din setup, inte de mest lågvarviga som finns :P
Yasuni Z
Stage6 Pro
Malossi MHR röret
Dom skulle sitta fint på din setup ;)
Vad tror du den kmr toppa med den setupen och Mhr röret ;) ?
3 siffrigt skulle ja lätt tro :)

Postat: 10 mars 2013, 03:02
av derbigp1open-10
mhr replica röret är sämst!.
kör bara ngt yasunirör!

kör yasuni c16 eller yasuni R om du skulle ha mhr replica!

Postat: 10 mars 2013, 09:30
av bönan
Som Derbi gp skrev så skippa mhr röret o lägg pengarna på ett st6 pro rör eller yasuni r

Postat: 10 mars 2013, 12:31
av illegalJocke
inte de rätt bra att byta vev om man ska ha 70cc ?? ^^ själv skulle ja aldrig köpa än värre 70cc och köra på orginal lagren och orginal vev! lärde mig bara från min polare när han satte på 70 ! han körde inte alls länge tills veven lagrena gick som sen gjorde skada i hans nya cylinder när metal skit åkte upp! bara ett tips :)

Postat: 10 mars 2013, 13:20
av StigrareN^
illegalJocke skrev:inte de rätt bra att byta vev om man ska ha 70cc ?? ^^ själv skulle ja aldrig köpa än värre 70cc och köra på orginal lagren och orginal vev! lärde mig bara från min polare när han satte på 70 ! han körde inte alls länge tills veven lagrena gick som sen gjorde skada i hans nya cylinder när metal skit åkte upp! bara ett tips :)
Vilket vev borde jag ha?
blir detta bra?
Motoforce Evolution Racing Vev

Postat: 10 mars 2013, 14:02
av DEA!!
illegalJocke skrev:inte de rätt bra att byta vev om man ska ha 70cc ?? ^^ själv skulle ja aldrig köpa än värre 70cc och köra på orginal lagren och orginal vev! lärde mig bara från min polare när han satte på 70 ! han körde inte alls länge tills veven lagrena gick som sen gjorde skada i hans nya cylinder när metal skit åkte upp! bara ett tips :)
Beror helt på cylinder (+ övrig setup) och körning. .

Postat: 10 mars 2013, 15:01
av StigrareN^
DEA!! skrev:
illegalJocke skrev:inte de rätt bra att byta vev om man ska ha 70cc ?? ^^ själv skulle ja aldrig köpa än värre 70cc och köra på orginal lagren och orginal vev! lärde mig bara från min polare när han satte på 70 ! han körde inte alls länge tills veven lagrena gick som sen gjorde skada i hans nya cylinder när metal skit åkte upp! bara ett tips :)
Beror helt på cylinder (+ övrig setup) och körning. .
Det här är setupen:
Malossi MHR Replica 70cc LC
Malossi Multivar variator
Stage6 21mm PWK Förgasare inkl. Stage6 insugset
Polini Luftfilter
3.5 v-vikter
S6 Drivrem
Yausni Z

Resten är original, jag kommer stunta/köra runt med moppen. Bör jag då byta vev?

Postat: 11 mars 2013, 00:11
av illegalJocke
Motoforce Evolution Racing Vev funkar bra! sen bra vevlager på det! körde min mhr 70cc på den och de funka fint! skulle själv köpt någon annat märke men veven satt på när ja köpte min scooter så blev att låta den sitta kvar! men de funka fint fint med den veven :)

Postat: 11 mars 2013, 00:24
av TechnoMen
Kör på MHR, motoforce vevparti evolution, stage6 pro avgassystem. Och byt lager. Så kanske du får upp den över 100 dock ganska osäker på de.