Tjena fick nyss hem min nya ''startkasset'' Jag undrar bara vart dom 3 ''vikterna'' ska sitta? Ska jag öppna själva kasseten och lägga dom nån stans där eller vad är dom till?

Föresten, ska dom ''vikterna'' stå upp sådär? Eller kan man lägga dom ner på längden om du förstår.. för jag får inte på själva ''kuggjulet eller vad man ska sägalycke97 skrev:Jaha, tack så mycket!!Demuz skrev:Vänd på den så ska du se 3 små hål längs innerkanten, i hålen sitter det små stift med en fjäder bakom, tryck in dom och lägg dit "vikterna", sen är det klart.
så här ska det se ut när du är klar
ja dom måste vara som på bilden. men när du ska få på den på startdrevet så får du vrida den samtidigt som du trycker lite, då går den på. tror det blir åt vänster du ska vrida men du får testa.lycke97 skrev:Föresten, ska dom ''vikterna'' stå upp sådär? Eller kan man lägga dom ner på längden om du förstår.. för jag får inte på själva ''kuggjulet eller vad man ska sägalycke97 skrev:Jaha, tack så mycket!!Demuz skrev:Vänd på den så ska du se 3 små hål längs innerkanten, i hålen sitter det små stift med en fjäder bakom, tryck in dom och lägg dit "vikterna", sen är det klart.
så här ska det se ut när du är klar
Okej tack så mycketDemuz skrev:ja dom måste vara som på bilden. men när du ska få på den på startdrevet så får du vrida den samtidigt som du trycker lite, då går den på. tror det blir åt vänster du ska vrida men du får testa.lycke97 skrev:Föresten, ska dom ''vikterna'' stå upp sådär? Eller kan man lägga dom ner på längden om du förstår.. för jag får inte på själva ''kuggjulet eller vad man ska sägalycke97 skrev: Jaha, tack så mycket!!
Jaja det förstod jag allt, nu går moppen igen-ReM- skrev:Om du inte redan funderat på det så ska du givetvis ta bort startdrevet från motorblocket och placera det på startgrejen, sen monterar du startdrevet igen samtidigt som du med fingrarna håller startgrejen på plats.
Du kommer inte kunna få ihop grejerna om du har startdrevet kvar på moppen, då kommer bara "hjulen" att ramla ur igen
Har du en aerox så måste du lossa 2 små insex-skruvar för att få loss startdrevet.