joelfriman skrev:byYn skrev:rieju4life skrev:Rieju eller beta..... dom har AM6 motor som e trimvänliga

Värför skulle AM6 gå bättre trimmade? möjligtvis urpluggade original men inte annars..
Vad har du för budget och ska du ha motard eller crossdäck?
högst 12 hade jag tänkt mig för själva moppen

men ifall några till tusenlappar krävs, så gör det de
Crossdäck tror jag men har inte bestämt mig!
Då får du en riktigt fin moped! Ett tips när du söker en moped på blocket är att inte vara HELT säker på vad du ska ha för modell, utan kolla runt på vad som finns i ditt område.
T.ex om du är helt säker på att du ska skaffa en Rieju så finns det bara 1 eller två i ditt område som båda är halvrisiga, då är det bra att du är mer öppen för förslag.
Kolla årsmodell/miltal/trim/pris innan du kollar vilket märke det är, för ska jag vara ärlig (och jag har en Gilera, tänker inte skryta om hur bra just den är som dom flesta andra) så håller dom flesta moderna crossmopederna (räknar inte med kineserna nu) lika bra, med undantag för racingmodeller som t.ex Derbi DRD och CH Racing.
Lycka till med ditt köp, när jag köpte min crossmoped så kollade jag på bl.a Yamaha, Derbi, Rieju och slutade tillslut med en Gilera för den var i bäst skick för priset, inget annat!