Är jag bara töntig?
Nej, du är absolut inte töntig och jag förstår din skräck, dock har alla verkstäder, bilsäljare och så vidare sina fula sidor, folk som har dåliga erfarenheter, för att dra en kort historia så har vi köpt våra tre senaste beg-bilar hos bilförsäljare som folk jätte gärna kastar skit på på olika diskussionsforum, även om det har gått 100% smärtfritt, bilen krånglar inte, de håller vad de lovar osv, och då är det inte en eller två personer som varit missnöjda, utan snarare ett tiotal!
"Honda är trottsallt omtyckt och antagligen av en anledning."
Beror nog snarare på fordonen de tillverkar och inte deras verkstäder.
Hur är era erfarenheter och uppfattningar kring verkstäder?
Erfarenheterna jag själv har personligen är bara mycket goda.
Har egentligen bara haft kontakt med två butiker som har verkstad, MÖR-racing(KTM) i Södertälje, och Honda MC Center Södertälje, bäst erfarenhet har jag av Honda MC Center Södertälje där jag ALLTID möts av ett leende och ett välkomnande, trevlig och kunnig personal som gärna tar sig tid att hjälpa mig, förklarar saker och ting på ett bra sätt utan att dumförklara mig, vilket jag självklart uppskattar och skulle mer än gärna lämna in min MC ifall den skulle strula, funderar faktiskt på det för att bänka den och få dom att justera förgasaren till 100% samt ställa in fjädringen efter mitt användningsområde samt min vikt.
Kort och gott, känner du tillit till personalen så säger jag kör på det, men våga ifrågasätta och ställ frågor!
Blir de otrevliga så kan du tacka för dig då de antagligen inte är speciellt trevlgia och seriösa som de vill framstå som.
Edit :
Sen så är MC-butikerna och verkstäderna beroende av att vara trevliga, ha god service och göra korrekt utförande, då det blir allt fler MC-intresserade som gärna vill meka själv och pilla än att bara köra och lämna in, rätt vanligt att MC-affärerna konkar/läggs ner då man inte tjänar tillräckligt mycket på det, så skulle de fuska så skulle de vara över inom ett år eller två, då de som sagt är beroende av alla konsumenter, jämfört med bilverkstäder där bilarna rullar in på löpande band för sin service och kanske felsökning, så du borde inte behöva vara orolig.
Du borde ha köpt min DT125a som du var inne på ett tag