Sitter liknande i alla trimmembran, det är till för att sprida bensinen bättre, vissa säger att den går bättre utan, vissa inte men skulle tro att det bara är så kallad placeboeffekt.
Kan bara konstatera att det är som k-skåpet säger.
Ingen strypning. Jag har en sån där plastbit i membranet på min moppe 50cc och min 2t mc 350cc. Provat både utan och med gör ingen märkbar skillnad. Men det finns en anledning till att de sitter där så låt den va kvar.
Att den skulle va en strypning är bara okunskap.
Däremot om man byter till större förgasare och insug så måste man göra hålet i den större eller ta bort den för att inte hindra flödet.
Va jag har hört så är de där en strypning som sitter på många 125or som är registrerade som lätt motorcykel då den bara får lämna 11kw men med tanke på vad k-skåpet skrev så kanske de är fel.. MEN de är iaf vad jag hört
EDIT: WIIIHUUUU 1000 INLÄGG..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
är hålet matchande till förgasarn med den ''strypning'' ha kvar den om förgasarn är större fila upp den/ta bort den gör så bränslet kommer så centralt som möjligt