Yamaha Slider 70cc?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Lame
Elmoped

Yamaha Slider 70cc?

Inlägg av Lame »

Tjenare har en Yamaha Slider 09 med setup:
Leo Vince Zx
4,3gram
gula zx fjädrar
15% tryckfjäder
Min fråga är: Är 70cc värt till slider? någon som har lite erfarenhet eller vet om det håller i längden, vilket 70cc man ska köpa för bästa kvalitet. Jag har inte lust att byta vev utan vill bara slänga på ett 70cc byta munstycke sedan köra in den. Någon som har några tips?
Tack för svar!
svartafaran
Elmoped

Inlägg av svartafaran »

70cc är enligt mig ALLTID värt bara man har pengar till att tanka :) satsa på en gjutjärns cylinder som har längre livslängd än en aluminium. fast aluminium går ju värre och avleder värme mycket bättre så det hade jag köpt. sen så är det nog inte bara att byta munstycken utan en 17 eller 19 förgasare lär nog behövas beroende på vilken 70cc du köper. är väll 12mm orginal på en slider? vev kommer du inte behöva byta, det håller :) men variatorn behöver nog ställas om lite med fjädrar och så :) hoppas du fick ett bra svar :)
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

Värt o värt vet jag inte riktigt.. Tänk på att inte köpa en värsting cylinder så att veven pajjar dirr utan kanske en polini sport, malossi sport eller kanske en DR Racing Evo :)

De funkar o köra med 12mm förgasaren men om man vill ha dedär extra hk ur cylindern så rekomenderar jag 21mm eller 19mm.
Tänk på att du måste byta till ett rätt stort mustycke om du kör med 12mm

Dina variator vikter kanske du behöver byta men kopplingen blir bra :)
Tack för mig :)
svartafaran
Elmoped

Inlägg av svartafaran »

det brukar bli så överdrivet slött med 12mm eller så går den knappt för den får andeles för lite soppa :/
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

svartafaran skrev:det brukar bli så överdrivet slött med 12mm eller så går den knappt för den får andeles för lite soppa :/
Skulle köra på 17,5 mm eller 19mm förgasare. Och typ en airsal 70cc som har jämnt register.
Lame
Elmoped

Inlägg av Lame »

Okey om jag nu byter förgasare, vilken cylinder är då bäst? Jag har tittat på Pollini och Malossi vilken är bäst utav dom? Finns det någon mer riktigt bra cylinder? Vilken av pollini o malossi e bäst både kvalitet och prestanda?
Användarens profilbild
Lindaaahl
Elmoped

Inlägg av Lindaaahl »

Lame skrev:Okey om jag nu byter förgasare, vilken cylinder är då bäst? Jag har tittat på Pollini och Malossi vilken är bäst utav dom? Finns det någon mer riktigt bra cylinder? Vilken av pollini o malossi e bäst både kvalitet och prestanda?
Satsa på en Stage6 sport pro och en 19/21mm förgasare så blire bra :)
Vågar du gasa fullt, så har du trimmat för lite!

Yamaha Slider -07

Stage6 Racing 70cc
Yasuni R
Stage6 HPC Racing vev
MHR lager
Dellorto Black Racing 21mm
Barikit insug
Polini Speedcontrol
Polini 3G For Race koppling 7000rpm
Stage6 Wingcooler
Lame
Elmoped

Inlägg av Lame »

Någon som kan länka Pollini SpeedControl för jag hittar inte den?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Lame skrev:Någon som kan länka Pollini SpeedControl för jag hittar inte den?
finns inte för slider efter 2004, jag kan inte hitta den heller!
Helt Räser
Lame
Elmoped

Inlägg av Lame »

okey vilken variator är bäst isf pollini Hi-Speed eller Malossi Multivariator ?
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

du kan köra med 12mm går ändå bra bara att byta munstycke samt dricker inte alls lika mycket men blir en stor effektförlust !
svartafaran
Elmoped

Inlägg av svartafaran »

ja men om du inte vill köpa en större förgasare så är det helt onödigt att köpa 70cc från första början. 70cc köper man för att åka fort inte för att spara pengar. ;)
Lame
Elmoped

Inlägg av Lame »

okey men ska också inskaffa Malossi Fly Clutch och annan variator. Då dom inte har Pollini SPeedcontrol längre till Slider 09 så undrar jag vad jag ska ha för variator? Vill ha bästa kvalite o prestanda, har titta på Pollini hi-Speed och Malossi Multivariator vilken är bäst?
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

ungefär samma effekt. Skulle själv tagit polini's variator eftersom du har lågvarvigt rör. Malossi's variator har jag hört är högvarvligare
Skriv svar