Peugot XPS trimning (hjälp)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
jojomaen
Elmoped

Peugot XPS trimning (hjälp)

Inlägg av jojomaen »

Hej! Är en liten bonde vid 15 års åldern, Köpte min Peugot XPS I sommaren och kört från 219mil till 298mil, Vid 230 mil pluggade jag ur mitt krök och den gick från 60 > 85. Men det var med orginal urpluggat krök (överliggande). Nu har jag beställt ett MetraKit SP (underliggande) och hoppas på ökad effekt. Men har också haft planerna på att köpa ett 70cc cylinderkit med 19-21mm förgasare, Hittade en annons på blocket, Han vill ha 1300kr för en MetraKit Midrace cylinder, Och en Dellorto PHBG 21mm förgasare. Har påstår att han kört 100h-150h med dem och visste inte miltalet, Borde jag köpa dem? Eller är det alltför mycket för en cylinder och förgasare, Eller borde jag bara köpa förgasaren? Om inte, Vad borde jag köpa annars, Min budget ligger på runt 2000kr, Accelerationen är det viktiga för mig. Tackar i förväg!

Mvh Jojomaen 8) [/b]
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

vilken cylidner är de? + vad är skicket på den kolla på hur den ser ut i loppet osv, sen köp allt, men glöm inte munstycken! de måste du byta annars kommer den skära om den äns går att köra
Senast redigerad av david96 den 9 februari 2013, 12:20, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
jojomaen
Elmoped

Inlägg av jojomaen »

david96 skrev:vilken cylidner är de? + vad är skcikat på den kolla på hur den ser ut i loppet osv, sen köp allt, men glöm inte munstycken! de måste du byta annars kommer den skära om den äns går att köra
här har du länken
http://www.blocket.se/ostergotland/70cc ... ?ca=23&w=3
han sa att han skulle skicka fler bilder efter jobb. Vad menar du med vad är "skcikat"
Skriv svar