har en aerox som går ojämt.
först när man gasar rullar den fram söligt efter ca 5 meter drar den iväg som ett skott sen sjunker den lite sen drar den upp igen vad kan felet vara ?
asså det blir liksom söligt ibörjan sen drar den upp sen blir den lite söligare i typ 4-5 sekunder sen drar den upp igen och går vanligt ? vad kan felet vara ?
antingen så kan det ju vara röret som har så kallad ketchup effekt men det brukar bara vara i början vad jag vet så skit i förgasaren ? dåliga vikter för tunga/lätta ?
För det första: Vad har du för setup?
Vad har du för: Vikter, munstycken, kopplingsfjädrar och eventuellt tryckfjäder
Du har troligtvis för tunga vikter..men jag måste få veta mer för att kunna avgöra vad som ör fel
//Holma
Holma_ skrev:För det första: Vad har du för setup?
Du har troligtvis för tunga vikter..men jag måste få veta mer för att kunna avgöra vad som ör fel
//Holma
asså det är verkligen nåt fel på hans moppe:P jag har själv bytat vikter på den på ett ställe övervarvar den och på ett annat varvar den för söligt
Holma_ skrev:För det första: Vad har du för setup?
//Holma
asså det är verkligen nåt fel på hans moppe:P jag har själv bytat vikter på den på ett ställe övervarvar den och på ett annat varvar den för söligt
vad har den för setup?
Om den är orginal så hoppas jag inte att ni har bytt tryckfjäder!
sen..har du/ni kollat så att remskivorna är jämna?
Om moppen är och ni inte har bytt tryckfjäder och remskivorna är raka så kan det vara variatorn! trimmade moppar med orginal variatorn går ojämt.
Men jag vill gärna veta mer så ska vi se vad jag kan komma på
//Holma
Säger som Holma... På den beskrivningen kan det vara vad som helst. Försök konstatera om det är motorproblem eller variatorproblem. Sätt moppen på centralstödet o rappa till på gasen... Den ska svara direkt. O slår du på fullgas , så ska den öka till toppvarv utan att tveka nån gång under accelereationen. Isåfall är förgasaren inställd bra till motorn o du har variator"problem".
Skulle den inte svara direkt eller tveka under accelereationen , så har du med största sannolikhet feljusterad förgasare.
17,5 förgasare
mk multivariator
malossi koppling
vet inte styrkan på tryckfjädern
glömt vilka vikter
ska kolla vikterna har typ det mesta förutom bytt cylinder
vissa effekt rör kan ha ketchup effekt och då har dom alltid det alla av ust det röret har så det är att först går dom cp kasst inga varv kommer sen när den söligt kommit upp till varven kommer alla varv typ som ketchup först kommer inget sen skakar du lite då kommer allt