Tja en liten fråga gällande en viss Kent Fast på blocket, han har en hel lista med olika mopeder han har delar till och påstår sig kunna skicka det man vill ha med postförskott vi bussgods över hela Sverige, dock måste man enligt han sätta in 190kr för frakten först innan han skickar varan. Så jag undrar hur pass säkert är det att göra affärer med denna snubbe? Kan lägga in annonsen jag menar om ni inte hittar han på blocket..
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3
Kent Fast är lite småkänd då han köper in skrotade mopeder och säljer i delar för att dra in lite extrapengar bara, vet många som köpt av honom och det har aldrig varit några problem då han gör det som en hobbyfirma typ.
k-skåpet skrev:Kent Fast är lite småkänd då han köper in skrotade mopeder och säljer i delar för att dra in lite extrapengar bara, vet många som köpt av honom och det har aldrig varit några problem då han gör det som en hobbyfirma typ.
Det förklara ju mängden mopeder, vi har kommit överens över priset på en vara, det är bara frakten han begär först. Borde ju inte vara några problem då man själv skulle begärt kostnaden för frakten o de är iaf bra att du vet vem jag snackar om!
Jag har köpt av Kent några gånger och kan garantera att han är seriös
Har för mig att han köpte två "skrotmoppar" och fixade till sina söner och när han sålde lite delar som hade blivit över så insåg han att det fanns en stor marknad för begagnade moppedelar.
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Tobbe96 skrev:Jag har köpt av Kent några gånger och kan garantera att han är seriös
Har för mig att han köpte två "skrotmoppar" och fixade till sina söner och när han sålde lite delar som hade blivit över så insåg han att det fanns en stor marknad för begagnade moppedelar.
Ok tack för svaret! Är det lönt att begära postförskott med en extra avgift på 60 kr eller borde jag bara sätta in först 130 kr för frakten sen resten för varan när jag har den i handen?
Om han nu är safe så tjänar du ju 60 spänn på att skita i postförskotten
Men ha i tanken att han följer enbart det som står i försäkringsbolagets papper. Jag har mailat han flera gånger bara för att berätta vilken mopeds delar han igentligen säljer... Så om det har blivit knas igen så kanske du får hem fel delar, men har också fått känslan av att han är seriös när jag har pratat med honom så det ska nog inte vara några problem att byta ut den varan då (OM det nu händer)