Tänkte att jag gör en tråd innan jag försöker lösa problemet imorgon.
Är så att jag nyss sattit på röret igen efter att ha sättit på ett nytt bakdäck, även nyss tankat den. Problemet är att den inte startar, efter 20 minuters kickning så startar den ändå inte, kollat tändstiftet och de tänder.
Undrade bara vad ni tror att det skulle kunna bero på?
Setup ifall någon undrar
Yasuni rör
Stage6 70cc
Hårdare kopplingsfjädrar
Dellorto 17,5mm
Ny variator
Sportluftsfilter
Vikter anpassade efter röret
Nej, moppen har dock stått hela vintern utan bensin, men det ska väll inte göra något skulle jag tro. Kollade även så röret sitter som det ska 3 gånger
Om inget av det övre fungerar så kan du ju alltid göra rent förgasaren, tar inte mycket tid och kan vara ett lätt fel som händer då mopeden har stått ett tag
Jag har precis hållt på med min aerox och den starta efter typ 150 kickar och kört med elstarten tills batteriet tog slut men den starta inte sen kom jag på att i sommras när jag ställde om den så starta den inte heller men de är bara att ta startgas så går den igång.. Lovar dig!
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
aaddelito skrev:Japp, har kollat flera gånger, kan slänga upp en film imorgon
Då borde den ju starta typ 1-3 sekunder? Vart sprutar du in startgasen? luftburken? förgasaren? tändstift hålet? Men ta av luftburken och gasa så de är öppet genom hela förgasaren sen spruta ner i insuget så ska den gå igång 1-3 sekunder om den har gnista.
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan