Derbi Senda - Startade igår, inte idag

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Splazhen
Elmoped

Derbi Senda - Startade igår, inte idag

Inlägg av Splazhen »

Tjenare! Hämtade en begagnad Derbi Senda igår som jag köpte. Vi pakerade släp och bil en bit ifrån, och mopeden kördes ner till platsen. Den startade på första kicken då. Efter 40min resa hem, skulle jag testa och dra igång den, men den vägrar att starta. Jag kan inte springa eller kicka igång den.

När jag innan skruvade av tändstiftet var det varken brunt eller vitt. Det såg ut som det var inoljat och var lite svart-liknande.(Kletigt)

Tror motorn blev lite sur också när jag stod och kickade, så när jag skruvade av tändstiftet passade jag på att kicka in lite frisk luft i den, inget hjälper.

Någon som vet vad det kan vara :(?
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

Skruva av och Lägg tändstiftet med tändhatten på sidan av hålet där den sitter, sedan kicka... Så kommer det att komma upp lågor som tar bort det sura typ ;) gjorde så på min gamla moped.
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Testa rullstarta. Har du tillgång till ett nytt stift, byt.
Kolla gnista om det inte hjälper.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jonsson98 »

Har du testat att vrida på nyckeln :wink: Annars gick den bra när du körde den till släpet ?
Skriv svar