Roxxen96 skrev:Storlek 102 låter väldigt litet om du hade sportluftfilter, airsal 70 cc och 21 mm dellorto black edition...saile96 skrev:byt ner dig i munstycke, hadde liknande setup på min moppe och då hadde jag 102
och då hadde jag sportluftfilter
Men visst kan jag testa.
Några mer förslag?
Bytte ner först till 108 ifrån 118, och kände direkt att man kunde varva friare, testade även köra lite och den gick mycket bättre men inte helt 100. Så bytte ner till 105 och den går nu väldigt bra. Men det konstiga är att stiftet är helt vitt i stort sett ( BR8ES ).saile96 skrev:Roxxen96 skrev:Storlek 102 låter väldigt litet om du hade sportluftfilter, airsal 70 cc och 21 mm dellorto black edition...saile96 skrev:byt ner dig i munstycke, hadde liknande setup på min moppe och då hadde jag 102
och då hadde jag sportluftfilter
Men visst kan jag testa.
Några mer förslag?
sizracer hadde 102 i sin Rieju
hasse tror jag att hadde 92 eller 94 i sin Rieju
och båda hadde rör, 70cc airsal och sportluftfilter
[/spoiler]Roxxen96 skrev:Bytte ner först till 108 ifrån 118, och kände direkt att man kunde varva friare, testade även köra lite och den gick mycket bättre men inte helt 100. Så bytte ner till 105 och den går nu väldigt bra. Men det konstiga är att stiftet är helt vitt i stort sett ( BR8ES ).saile96 skrev:Roxxen96 skrev: Storlek 102 låter väldigt litet om du hade sportluftfilter, airsal 70 cc och 21 mm dellorto black edition...
Men visst kan jag testa.
Några mer förslag?
Så ser stiftet ut nu i efterhand. Frågan är då varför det är såpass vitt om den går så bra som den gör nu?
Väldigt tacksam för alla svar!
winblasers skrev:[spoiler][/spoiler]Roxxen96 skrev:Bytte ner först till 108 ifrån 118, och kände direkt att man kunde varva friare, testade även köra lite och den gick mycket bättre men inte helt 100. Så bytte ner till 105 och den går nu väldigt bra. Men det konstiga är att stiftet är helt vitt i stort sett ( BR8ES ).saile96 skrev:
Så ser stiftet ut nu i efterhand. Frågan är då varför det är såpass vitt om den går så bra som den gör nu?
När du kollar tänd-stiftet ska du köra på fullgas, slå av tändningen och rulla/bromsa
låta mopeden svalna lite(kanske 5 minuter?) och sedan läsa av stiftet
[spoiler]Tänkte så att du inte läser av det fel[/spoiler]
det är för du kört så lite med den. ta ock kör en sväng. en kvart elr så. då kommer du nog få lite färg på detRoxxen96 skrev:winblasers skrev:[spoiler][/spoiler]Roxxen96 skrev: Bytte ner först till 108 ifrån 118, och kände direkt att man kunde varva friare, testade även köra lite och den gick mycket bättre men inte helt 100. Så bytte ner till 105 och den går nu väldigt bra. Men det konstiga är att stiftet är helt vitt i stort sett ( BR8ES ).
När du kollar tänd-stiftet ska du köra på fullgas, slå av tändningen och rulla/bromsa
Tack att du påpeka det, men det är något jag redan är fullt medveten om!
Vicke1122: Nej jag vet det, men ändå ganska skumt att det är nästintill vitt när den går så bra som den gör.
Yes! Ska ta och göra det imorgonvicke1112 skrev:det är för du kört så lite med den. ta ock kör en sväng. en kvart elr så. då kommer du nog få lite färg på detRoxxen96 skrev:winblasers skrev:[spoiler][/spoiler]
Tack att du påpeka det, men det är något jag redan är fullt medveten om!
Vicke1122: Nej jag vet det, men ändå ganska skumt att det är nästintill vitt när den går så bra som den gör.