Sida 1 av 1

Rieju RR 04 redigt trimmad bråkar med mig

Postat: 31 januari 2013, 13:15
av Cederstrom96
Tja ! har en Rieju RR 04 som bråkar med mig. Den startar oftast på någon av de första kickarna. den går som alla andra mopeder kasst när den e kall sen när den blir varm så är det mer eller mindre ingen skillnad. den varvar bara upp till hälften av varvtalen den brukar kunna och där e det precis som att någon monterat black box på den. det bara tar stopp pch den ligger och "taktar" i varven för den inte kan gå upp mer. monterade cylinderkittet i höstas och allt har fungerat prima tills nu. man kan köra allt från 1 km till 2 mil innan den dör och när den e död så startar den inte först några timmar senare. har prövat mellan olika tändstift har ett iridium tändstift på nu med rätt värmetal men det hjälper inte.


min setup:

26mm PWK (ny förgasare på ingång)
Top Performance 85cc gjutjärn
Top Performance vev (förlängd)
Turbo kit HQ överliggande 50-70cc (nytt rör på ingång)
Original tändning och cdi.

någon som har en aning vad felet kan va ?

och ja. förgasaren är rätt inställd för den gick perfekt innan och ingen har gjort ett skit med den.



Tack !

//Cederstrom96

Postat: 31 januari 2013, 15:43
av ic0rn
När det är kallt ute så är det mer syre i luften, kan vara munstycke. Kolla om elsystemet är rätt osv och även om tändhatten sitter som den ska.

Postat: 31 januari 2013, 16:02
av draken
testa och kör med choke

kallt: mer syre i luften och behöver mer soppa: för litet munstycke. så testa kör med choken. sen kör större munstycke

Postat: 31 januari 2013, 17:09
av HyperOlsson
Luftskruven?
Eller tjuvluft

Postat: 31 januari 2013, 19:00
av saile96
måst säga att rubriken fick mig att skratta...

ont menar du typ såhär? http://www.youtube.com/watch?v=AW3toAGeBic

på filmen var hela förgasaren full me silikon... :roll:

har du rengjort förgasaren?

Postat: 31 januari 2013, 19:22
av CaToXXo
Kolla om du har gnista på tändstiftet efter att den har dött för dig.

Hur mycket varvar den som max? Har du tillgång att testa annan CDI-box? Gnistan hoppar inte utanför stiftet? (Det blir svarta spår riktade neråt under tändhatten då)

Postat: 1 februari 2013, 09:38
av Cederstrom96
Ja det e precis som det e på videon, där e gnista men ja precis samma som videon

Postat: 1 februari 2013, 11:53
av saile96
Cederstrom96 skrev:Ja det e precis som det e på videon, där e gnista men ja precis samma som videon


rengör förgasaren ordenligt!

det är det första man skall göra när en moped börjar bråka me en, inte börja byta munstycke och skit. vist det e lite mera syre i luften nu men fortfarande gör det inte så att moppen börjar gå sämre

Postat: 3 februari 2013, 00:33
av Cederstrom96
förmodligen hittat problemet. membranet har någon millimeters glipa. kan ju vara det. ska beställa nytt får se om det hjälper