Tjenare, tänkte kolla ifall ni kunde hjälpa mig lite
Nu är de så att jag körde och helt plötsligt när jag skulle kicka så fick jag ej igång den, fick lite "småstart" men var som att den inte fick någon luft.. nu har jag bytt kolv(cylinder=gjutjärn) eftersom den gamla var rätt sliten, även bytt membran.
Precis efter kolvbytet så hoppades jag på en trevlig start, men så fan heller, rullade lite sakta ¨på 2 an..gick igång men endå så tog de lite tid innan gasrespond... och lät den stå på tomgång(har dock ej tomgång eftersom de är en skitfögge som inte ens har en luftskruv, (dellorto sha14.12).. åter till grejen, stog så ungefär 5-8 min och körde lite sakta, på rätt sätt. Men endå vid varje död så måste jag rulla!!
Innan allt detta så var de jättelätt att starta den.. Förstår inte vad felet är.
Absolut inga missljud eller liknande vid körning, endast detta felet och undrar ifall ni kan hjälpa mej. Tack
Turbokit
75 huvudmunstycke
biltema luftfilter
tnt reeds
Har kollat gnista och de är riktigt bra, stiftet är oboy brunt. Men endå pyttelite vitt..(extremt lite)
-Kan jag få låna 1000 kronor? Du får tillbaka dem imornbitti!
-Jovisst kan du det, kom in och lägg dig du kan sova här (:
Om det var sommar när du körde med setupen sist så är det inte något konstigt att den går sämre nu. Luften har annan dencitet på vintern och det beror på att det är annan fuktighet i luften. Så prova pilla lite med förgasarn så kommer den nog gå bättre
Huvudmunstycket har inget med starten att göra. Huvudmunstycket jobbar på fullgas & höga varvtal, och så brukar i alla fall inte jag starta mina motorer...
Har du några andra problem med hojen? Nått annat som kan antyda var problemet ligger?
Förresten, oavsett om du har luftskruv eller inte ska du kunna justera in en hyfsad tomgång med tomgångsskruven.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Huvudmunstycket har inget med starten att göra. Huvudmunstycket jobbar på fullgas & höga varvtal, och så brukar i alla fall inte jag starta mina motorer...
Har du några andra problem med hojen? Nått annat som kan antyda var problemet ligger?
Förresten, oavsett om du har luftskruv eller inte ska du kunna justera in en hyfsad tomgång med tomgångsskruven.