Ny drivrem till speed fight 3

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped

Ny drivrem till speed fight 3

Inlägg av Oliver96 »

Tja.

Tycker min SF3 har fått dåligt acc på sistone så jag tänkte byta driv rem till en kevlar. Men jag vet inte vilken jag ska ha. Något köp tips till en otrimmad moppe? :?

Försöker välja mellan de här http://www.twostroke.se/group.asp?group=9896
Bild
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped

Inlägg av Oliver96 »

Har funderat på den här för den har samma mått som min orginal remhttp://www.twostroke.se/product.asp?product=25098
Men har läst att det är viktigt att den inte är för hårt spänd eller för lös så därför har jag svårt att bestämma mig.
Bild
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Om remmen inte ser sliten ut eller slirar skulle jag hellre rekommendera dig att byta vikter då dom blir slitna till slut och resulterar i att mopeden får sämre acceleration och ork.
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped

Inlägg av Oliver96 »

Den har bara gått 300 mil så jag undrar om det inte är nåt annat. Den hade bra acc i början med det har blivit sämre det sista året(2012)
Bild
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

ta bort variator kåpan och kolla. ser rämmen sliten ut (inga spår) så köp ny. ser den bra ut så ta bort och kolla variatorvikterna. dom är slut om dom är runda å fula. är dom bra (kantiga)
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

draken skrev:ta bort variator kåpan och kolla. ser rämmen sliten ut (inga spår) så köp ny. ser den bra ut så ta bort och kolla variatorvikterna. dom är slut om dom är runda å fula. är dom bra (kantiga)
Alltså det du skriver är totalt osammanhängande och missvisande.

Är remmen dålig så är den fransig och kan även finnas sprickor i den. Vikterna ska vara så runda som möjligt, ofta blir dom platta på ett ställe
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

Jolly skrev:
draken skrev:ta bort variator kåpan och kolla. ser rämmen sliten ut (inga spår) så köp ny. ser den bra ut så ta bort och kolla variatorvikterna. dom är slut om dom är runda å fula. är dom bra (kantiga)

Är remmen dålig så är den fransig och kan även finnas sprickor i den. Vikterna ska vara så runda som möjligt, ofta blir dom platta på ett ställe

shhhhhhhhhh! är på bushumör så förstör inte :lol:
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

draken skrev:
Jolly skrev:

shhhhhhhhhh! är på bushumör så förstör inte :lol:
Haha taskig ju :roll:
Användarens profilbild
Oliver96
Elmoped

Inlägg av Oliver96 »

Tack för hjälpen. Får skruva av kåpan och kolla. :D
Bild
Skriv svar