Tycker min SF3 har fått dåligt acc på sistone så jag tänkte byta driv rem till en kevlar. Men jag vet inte vilken jag ska ha. Något köp tips till en otrimmad moppe?
Har funderat på den här för den har samma mått som min orginal remhttp://www.twostroke.se/product.asp?product=25098
Men har läst att det är viktigt att den inte är för hårt spänd eller för lös så därför har jag svårt att bestämma mig.
Om remmen inte ser sliten ut eller slirar skulle jag hellre rekommendera dig att byta vikter då dom blir slitna till slut och resulterar i att mopeden får sämre acceleration och ork.
ta bort variator kåpan och kolla. ser rämmen sliten ut (inga spår) så köp ny. ser den bra ut så ta bort och kolla variatorvikterna. dom är slut om dom är runda å fula. är dom bra (kantiga)
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
draken skrev:ta bort variator kåpan och kolla. ser rämmen sliten ut (inga spår) så köp ny. ser den bra ut så ta bort och kolla variatorvikterna. dom är slut om dom är runda å fula. är dom bra (kantiga)
Alltså det du skriver är totalt osammanhängande och missvisande.
Är remmen dålig så är den fransig och kan även finnas sprickor i den. Vikterna ska vara så runda som möjligt, ofta blir dom platta på ett ställe
draken skrev:ta bort variator kåpan och kolla. ser rämmen sliten ut (inga spår) så köp ny. ser den bra ut så ta bort och kolla variatorvikterna. dom är slut om dom är runda å fula. är dom bra (kantiga)
Är remmen dålig så är den fransig och kan även finnas sprickor i den. Vikterna ska vara så runda som möjligt, ofta blir dom platta på ett ställe
shhhhhhhhhh! är på bushumör så förstör inte
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....