lär väl landa runt 1-2k,tycker du ska göra själv fast du får de på papper att du har gjort service på företag osv som kan vara bra att ha när du säljer moppen senareDärbiii skrev:Moppen börjar närma sig 500 mil nu och undrar om ni tycker man ska gå till en riktigt verkstad där de servar den eller om jag ska göra det själv? Ungefär vad kostar det med en sådan 500 mils service ( vet att det är olika på olika ställen men Ungefär) det är en Derbi Senda xtreme 06
Är säkert inte så mycket grejer som ska bytas enligt schemat, men utan tvekan en lång lista grejer som ska kontrolleras och vid behov justeras/bytas. Har jobbat med att serva moppar, och vi hade listor på 1-1½ A4-sida med grejer som skulle kontrolleras/göras och bockas av efterhand.Tuta skrev:Är väll typ byta växellådsolja och luftfilter?
Aha ok. Men vad brukade det landa på då ? 1-2k som de andra skriver eller mer?Erik_ skrev:Är säkert inte så mycket grejer som ska bytas enligt schemat, men utan tvekan en lång lista grejer som ska kontrolleras och vid behov justeras/bytas. Har jobbat med att serva moppar, och vi hade listor på 1-1½ A4-sida med grejer som skulle kontrolleras/göras och bockas av efterhand.Tuta skrev:Är väll typ byta växellådsolja och luftfilter?
Har för mig att de olika servicepaketen låg i området 600-1000kr, inklusive olja men utan andra grejer.Därbiii skrev:Aha ok. Men vad brukade det landa på då ? 1-2k som de andra skriver eller mer?
Tack för svar
Ok. Får tänka på saken lite men tror inte jag lämnar in den då.Erik_ skrev:Har för mig att de olika servicepaketen låg i området 600-1000kr, inklusive olja men utan andra grejer.Därbiii skrev:Aha ok. Men vad brukade det landa på då ? 1-2k som de andra skriver eller mer?
Tack för svar
Jag skulle inte lämna in en sju år gammal moppe för service, men som sagt, jag kan ju meka själv och har koll på vad som bör kontrolleras.
Frågan är väl hur ofta ni faktiskt behövde byta något? Inte för att tjäna lite extra pengar på servicen utan för att det verkligen behövdesErik_ skrev:Är säkert inte så mycket grejer som ska bytas enligt schemat, men utan tvekan en lång lista grejer som ska kontrolleras och vid behov justeras/bytas. Har jobbat med att serva moppar, och vi hade listor på 1-1½ A4-sida med grejer som skulle kontrolleras/göras och bockas av efterhand.Tuta skrev:Är väll typ byta växellådsolja och luftfilter?
Då och då byttes det nån trasig glödlampa, utslitna bromsbelägg och lite såna grejer, men oftast dök det inte upp några extragrejer som behövdes - om det fanns några fel som störde moppeägaren hade dom oftast sagt till om det redan när dom lämnade in moppen, så vi visste om vi skulle göra något åt det från början. Större kostnader p.g.a. att "komma in på ny timme" existerade inte, eftersom alla servicepaket hade fast pris.Tuta skrev:Frågan är väl hur ofta ni faktiskt behövde byta något? Inte för att tjäna lite extra pengar på servicen utan för att det verkligen behövdesSamma är det väl med den långa listan... Har man tur kommer man in på en ny timme och kan ta 800 spänn extra
Nej...Har inte så höga tankar om mopedverkstäder