Sida 1 av 1
Cylinder till setup? Rieju RRX
Postat: 27 januari 2013, 23:45
av grisenpig
Tjena! Vilken cylinder skulle ni rekommendera till min setup?
Tändning: MVT Digital Direct
Vev: Stage6 hpc 16k
Rör: Prorace 3
Förgasare: Stage 6 r/t 28 mm pwk
Membran: Malossi
Insug: Barikit 35 mm
Cylinder just nu: Hebo manston replica
Vill ha vassare cylinder (till brukskörning) är sugen på pr3 och pata negra, men håller de till brukskörning? Självklart bra inställt, blandar 2-3% olja i tanken.
Postat: 27 januari 2013, 23:55
av TechnoMen
Jag hade nog tagit en MHR 80cc eller liknande om du ska ha den till brukskörning.. En 70cc som varvar som tex en pata negra skulle jag inte använda till burksåkning MEN de är jag de

Postat: 27 januari 2013, 23:57
av grisenpig
TechnoMen skrev:Jag hade nog tagit en MHR 80cc eller liknande om du ska ha den till brukskörning.. En 70cc som varvar som tex en pata negra skulle jag inte använda till burksåkning MEN de är jag de

Har också tänkt på varven, vill inte lägga massa pengar på nåt som håller i 2-3 månader... Men behöver jag matchporta för MHR 80?
Postat: 28 januari 2013, 01:01
av TechnoMen
grisenpig skrev:TechnoMen skrev:Jag hade nog tagit en MHR 80cc eller liknande om du ska ha den till brukskörning.. En 70cc som varvar som tex en pata negra skulle jag inte använda till burksåkning MEN de är jag de

Har också tänkt på varven, vill inte lägga massa pengar på nåt som håller i 2-3 månader... Men behöver jag matchporta för MHR 80?
Behöver och behöver, den kommer gå bra utan att du går de men den går säkert bättre om du gör de

Postat: 28 januari 2013, 01:02
av grisenpig
TechnoMen skrev:grisenpig skrev:TechnoMen skrev:Jag hade nog tagit en MHR 80cc eller liknande om du ska ha den till brukskörning.. En 70cc som varvar som tex en pata negra skulle jag inte använda till burksåkning MEN de är jag de

Har också tänkt på varven, vill inte lägga massa pengar på nåt som håller i 2-3 månader... Men behöver jag matchporta för MHR 80?
Behöver och behöver, den kommer gå bra utan att du går de men den går säkert bättre om du gör de

Men jag mena om det behövs öppnas för att cylindern ska gå ner som med vissa 80 cc?

Postat: 28 januari 2013, 01:09
av TechnoMen
grisenpig skrev:TechnoMen skrev:grisenpig skrev:
Har också tänkt på varven, vill inte lägga massa pengar på nåt som håller i 2-3 månader... Men behöver jag matchporta för MHR 80?
Behöver och behöver, den kommer gå bra utan att du går de men den går säkert bättre om du gör de

Men jag mena om det behövs öppnas för att cylindern ska gå ner som med vissa 80 cc?

Jaha

Ja de tror jag faktiskt
Efter lite googlande hitta jag detta
"OBS! Vid montering på AM3-4-5 motorer så måste blocket fräsas ur för att cylindern ska kunna monteras. På AM6-motorn behöver man inte modifiera blocket men man bör kontrollera att nedre delen av kolven inte tar i någonstans i blocket innan uppstart."
Postat: 28 januari 2013, 01:35
av k-skåpet
Skulle kört på en pr3, en oportad mhr kommer inte lira bra med ditt rör och inte ge mycket mer effekt än hebon.
Postat: 28 januari 2013, 10:17
av HyperOlsson
Mhr 80 e trevlig. Sen hardu prorace serien.
Men en Hebo red revo funkar skit bra jag kör på
pvl tänning
prorace limited edition rör
stage6 28
vforce3 membran
Malossi shortneck
pro race vev
matchportat block.
Å Hebo.manston red revo 198-132
Innan.körde jg på Hebo.manston replica tunded by dood 198-130
höll.länge å funkade skit bra.
Men.kör på red revo

Postat: 28 januari 2013, 10:21
av grisenpig
HyperOlsson skrev:Mhr 80 e trevlig. Sen hardu prorace serien.
Men en Hebo red revo funkar skit bra jag kör på
pvl tänning
prorace limited edition rör
stage6 28
vforce3 membran
Malossi shortneck
pro race vev
matchportat block.
Å Hebo.manston red revo 198-132
Innan.körde jg på Hebo.manston replica tunded by dood 198-130
höll.länge å funkade skit bra.
Men.kör på red revo

Vart finns den att köpa då? Och är de 198-132 original eller portat? Är inte pr3 cylindern/röret matchade för varandra också?:)
Postat: 28 januari 2013, 10:49
av HyperOlsson
kolla ts.
mjo dom e optimerade.förvarran.
193-126
Postat: 28 januari 2013, 10:51
av grisenpig
HyperOlsson skrev:kolla ts.
mjo dom e optimerade.förvarran.
193-126
Då är det väl nästan bättre att lägga pengarna på pr3? De har bara pata negra kvar tror jag. :/
Postat: 28 januari 2013, 10:57
av HyperOlsson
Jo gö d hur mk hk vill du.ligga på
?
Postat: 28 januari 2013, 12:34
av grisenpig
HyperOlsson skrev:Jo gö d hur mk hk vill du.ligga på
?
Ska bara ha till bruks, men vill ju ha så mycketkrut som möjligt med rätt inställningar. Är nöjd med 14-15hk, uppemot 17-18 hade ju varit kul, men går de ensutan portning? Lär inte heller ha nånstans att köra dyno.
Postat: 28 januari 2013, 12:39
av david96
pr cylindern hör ju till pr röret, så kör på den så kommer den gå bra dock varvar ju mk's grejer en hel del, men ska ju hålla ett bra tag om du kan ta hand om dem, annars köp någon 80 och porta till den
Postat: 28 januari 2013, 12:41
av grisenpig
david96 skrev:pr cylindern hör ju till pr röret, så kör på den så kommer den gå bra dock varvar ju mk's grejer en hel del, men ska ju hålla ett bra tag om du kan ta hand om dem, annars köp någon 80 och porta till den
Jodå, får nog bli PR3, inga kallstarter, rätt inställt, ingen motorbromsning, kommer ej heller pressa fullt överallt så de borde hålla

Veven är gjord för 16k rpm, tror inte ens jag kommer i närheten när jag kör.
Postat: 28 januari 2013, 13:07
av CaToXXo
Du har ju redan en ganska så vass cylinder, jag skulle hellre byta upp till 80cc och porta den! Lennart på forumet portar.
Postat: 28 januari 2013, 13:17
av grisenpig
CaToXXo skrev:Du har ju redan en ganska så vass cylinder, jag skulle hellre byta upp till 80cc och porta den! Lennart på forumet portar.
Vilken 80 skulle du rekommendera då?
Postat: 28 januari 2013, 13:58
av HyperOlsson
Nja Hebo replica e midrace cylinder..men.kör på en.pr eller.mhr 80
Postat: 28 januari 2013, 13:59
av grisenpig
HyperOlsson skrev:Nja Hebo replica e midrace cylinder..men.kör på en.pr eller.mhr 80
Då blir de PR

Postat: 28 januari 2013, 17:25
av Rexxy
Hyper till bruks funkar utan problem. Man måste ju inte ligga på full gas hela tiden?
Ska själv köra på Stage6 70cc R/T till bruks. Åka till jobbet, åka och handla o.s.v
Man får ju självklart räkna med att skruva en del.
Postat: 28 januari 2013, 19:31
av grisenpig
Rexxy skrev:Hyper till bruks funkar utan problem. Man måste ju inte ligga på full gas hela tiden?
Ska själv köra på Stage6 70cc R/T till bruks. Åka till jobbet, åka och handla o.s.v
Man får ju självklart räkna med att skruva en del.
Bra, nej kommer köra med folk som har sport/effektrör bara:) Gött
