hade samma problem! det är hela startmotorn det är fel på! du kan chansa att ta loss den och försöka öppna skiten i startmotorn sitter det kabblar som har gått av, men brukar vara JÄVLIGT svårt att få det till att fungera igen, bara att köpa ny tyvärr kolla även efter el fel! då oftast startmotorn går sönder är det ngn el kabel som sitter fel eller gått av eller liknande
pröva att koppla batteriet direkt till startmotorn och se om den snurrar eller ej, gör den inte det så är den kass men om den skulle snurra så är det något fel mellan startknapp och startmotor.
Kan va så enkelt att batteriet är urladdad. Kylan suger kräm o är det dålig med ström så klickar relät bara o startmotorn går inte runt.
Kicka igång o kontrollera batteri laddningen. Laddar den som den ska kan du låta den gå o ladda upp lite.
Dra ett par kablar (t.ex. startkablarna från farsans bil) direkt från batteriet till startmotorn. Då ska startmotorn gå, eftersom du kopplat förbi resten av elsystemet - visserligen kan även batteriet vara helt tomt, men det borde märkas om man testar blinkers, bromsljus, tuta etc. på en gång.
Mät (direkt på startmotorn) om du har 12V eller 0V där vid startförsök. Får startmotorn 12V utana tt gå är något uppenbarligen fel i den, får den ingen ström är det uppenbarligen fel nån annanstans.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
står den ute och det är väldigt kallt? Då våran "fyrhjuling" hade stått ute vid 15- så klickade det också bara men då värmde vi med en varmluftspistol runt startmotorn och hela motorn och då började den gå runt!
Tog bort startmotor och testade med att ta några kablar å satte på startmotorn som var kopplade till ett batteri, då hände inget och jag snurrade för hand på "kuggen" och då tog den fart. Kan kolen vara slut?