stuntbroms på mb/mt5

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
andreaskfk
Elmoped

stuntbroms på mb/mt5

Inlägg av andreaskfk »

hej
finns de någon där ute som har ett ombyggnads tips till en stunt broms på mt5/mb5? går de få den att bromsa med wire till handtag?

tack för svar
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Klart de går, de är ju bara att förlänga wiren du har just nu.
Helt Räser
andreaskfk
Elmoped

Inlägg av andreaskfk »

AndreWidestedt skrev:Klart de går, de är ju bara att förlänga wiren du har just nu.
finns ingen wire :P har ju stag till pedalen ;)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av HondaPojkeN »

har funderat på detta ett tag,

finns ju 2 sett typ,

1, koppla en wire till början utav staget, du tillverkar en liten plåt bit som fungerar på samma sätt som kopplingswiren fäste i motor blocket, och sen försöker du fästa den wire biten på något sätt på staget, om du har tillgång till svets så kan du svetsa dit en liten plåt bit med ett hål i på staget å trä wiren igenom den, alltså två stycken bitar, en som sitter fast på ramen å en i staget. detta kommer göra så att när du bromsar med handtaget på styret så kommer fotbromsen röra sig med.

2. du kopplar bort fot pedalen helt, även staget, bygger något fäste för wiren på svingen nära broms trumman, helst svetsa. sen behöver du en lång jäävla wire till handtaget på styret å du kommer inte ha någon fot broms..

själv ska jag nog testa 1.an själv då jag tror de kommer bli lättare å bättre med att ha fotbromsen kvar :) hoppas du fattade något :p
andreaskfk
Elmoped

Inlägg av andreaskfk »

HondaPojkeN skrev:har funderat på detta ett tag,

finns ju 2 sett typ,

1, koppla en wire till början utav staget, du tillverkar en liten plåt bit som fungerar på samma sätt som kopplingswiren fäste i motor blocket, och sen försöker du fästa den wire biten på något sätt på staget, om du har tillgång till svets så kan du svetsa dit en liten plåt bit med ett hål i på staget å trä wiren igenom den, alltså två stycken bitar, en som sitter fast på ramen å en i staget. detta kommer göra så att när du bromsar med handtaget på styret så kommer fotbromsen röra sig med.

2. du kopplar bort fot pedalen helt, även staget, bygger något fäste för wiren på svingen nära broms trumman, helst svetsa. sen behöver du en lång jäävla wire till handtaget på styret å du kommer inte ha någon fot broms..

själv ska jag nog testa 1.an själv då jag tror de kommer bli lättare å bättre med att ha fotbromsen kvar :) hoppas du fattade något :p
den första låter ju bäst, den ska jag pröva mig på :) den andra e smidigare om man behöver en snabb lösning ;) tack för ett vettigt svar :D
Skriv svar