hej
finns de någon där ute som har ett ombyggnads tips till en stunt broms på mt5/mb5? går de få den att bromsa med wire till handtag?
tack för svar
den första låter ju bäst, den ska jag pröva mig påHondaPojkeN skrev:har funderat på detta ett tag,
finns ju 2 sett typ,
1, koppla en wire till början utav staget, du tillverkar en liten plåt bit som fungerar på samma sätt som kopplingswiren fäste i motor blocket, och sen försöker du fästa den wire biten på något sätt på staget, om du har tillgång till svets så kan du svetsa dit en liten plåt bit med ett hål i på staget å trä wiren igenom den, alltså två stycken bitar, en som sitter fast på ramen å en i staget. detta kommer göra så att när du bromsar med handtaget på styret så kommer fotbromsen röra sig med.
2. du kopplar bort fot pedalen helt, även staget, bygger något fäste för wiren på svingen nära broms trumman, helst svetsa. sen behöver du en lång jäävla wire till handtaget på styret å du kommer inte ha någon fot broms..
själv ska jag nog testa 1.an själv då jag tror de kommer bli lättare å bättre med att ha fotbromsen kvarhoppas du fattade något :p