Tjenare!
Hittat en nästan ny xr125 för 9000 som jag hade tänkt prova för att se om jag hinner tröttna på den på korta rutter till skola och flickvän. Om så blir fallet så lyckas jag nog sälja xr'en med plus minus 0 så det borde inte svida allt för mycket...
PROBLEMET... Den största anledningen till att köpa dena hösäck är ju ljudet! Hittar dock ingenstans att köpa slipon på? Har ni någon bra och fin sida?
Samt jag vet att folk säger att xr'en är skit... men duger den som fis-hoj? Det lär väll finnas nån kräm i den iallafall?...
Känns ju onödigt att ha en DT125 då jag bara nästan kommer åka till flickvännen på 50 vägar och skolan på motorväg, då sägs ju xr'en vara mysig.
Den lär duga för att fisa runt på, någon kräm är det inte snack om i den hojen.
Vart omkörd av en moppe när jag ökningskörde med körskolan.
Den vibrerar mycket i 100-110 km/h vill jag minnas.
Kan skriva bättre svar senare om du vill, är på jobbet.
GasresarN skrev:Ett alternativ vore ju att gå risk 2an innan hojköp, så får jag ju chans att köra en xr125 om jag inte minns fel?
Olika hojar beroende på vart du kör, fick också köra cbf som Jolly.
Hett tips är att provköra om du inte kärat ner dig i XR, tror tyvärr du lär bli tröttpå XR ganska snabbt :/
Jävla jobbigt att välja hoj... Men antar att jag bara är töntig med tanke på att man får ju inte direkt bindnigstid på vilken man nu köper, går ju alltid att byta är väll bara att prova helt enkelt!
Jävla jobbigt att välja hoj... Men antar att jag bara är töntig med tanke på att man får ju inte direkt bindnigstid på vilken man nu köper, går ju alltid att byta är väll bara att prova helt enkelt!
Men som sagt, tackar!
Ta reda på information om olika hojar du kan tänka dig, utöka din budget och satsa på en MC som är snygg/okej och som går bra, för kan garantera dig att chansen att du kärar ner dig i MC-körning kommer vara 99%, synd om du ska försöka sälja hojen, sedan hitta en ny igen ifall du skulle vilja bli av med den.
Marknaden är inte direkt den största för 125or.
Titta in i lätt mc-tråden och kötta igenom sidorna så kommer du få lite kött på benen!
Sen angående ljudet... Har ingen koll på slipon, men du kan i princip ta vilken ljuddämpare du vill och lägga på, kan du inte svetsa själv kan du säkert hitta någon att hjälpa dig, det är inge vidare svårt. Annars kan du göra en egen dämpare så får du i princip bestämma ljudet själv.
Macko96 skrev:Kan tillägga att på min uppkörning så hade jag ett helt flygfält på mig att komma upp i 90... det gick med nöd och näppe på närmare 1000m.
Den videon som kolvbulten länkade är ju uppspeedad som bara den!
Samma för mig, övningskörde en del med den, helt okej så länge man håller sig under 70 km/h, men när jag skulle övningsköa på motorväg i cirka en mil så mådde inte röven bra i 100 km/h, den mår bättre på min tvåtaktare än den i alla fall.
TS : Köp det du vill ha och tror kommer passa dina behov bra, men ta till dig vi användare skriver..
Jag tror att det kan komma att bli som så att jag åker ner och är beredd att köpa den, om den VERKLIGEN inte skulle passa, och min pappa på 110kg springer om mig så skippar jag nog Xr... annars köper jag den och skaffar kortet, fiser den här sommarn, om jag har totalt tröttnat på den säljer jag den över vintern och köper 2takt till sesong nr 2.
Jag tror att det kan komma att bli som så att jag åker ner och är beredd att köpa den, om den VERKLIGEN inte skulle passa, och min pappa på 110kg springer om mig så skippar jag nog Xr... annars köper jag den och skaffar kortet, fiser den här sommarn, om jag har totalt tröttnat på den säljer jag den över vintern och köper 2takt till sesong nr 2.
låter som en bra plan! Om du bara håller hastigheterna och håller dig borta ifrån motorvägen kommer du att ha kul!