Tänkte lacka om mina kåpor på moppen och nu är det så att den gamla färgen har släppt på kanse 20x20 cm så att plasten syns, ska jag bara dra igång som man brukar med sandpapper och inte bry mig om det för det borde ju inte synas när man är färdig men primer färg osv, eller?
Har den gamla lacken börjat släppa kommer den fortsätta göra det, lackar du bara över den kommer den nya lacken försvinna ihop med den gamla när den släpper. Så i det läget finns det bara ett sätt till ett bra resultat, all gammal lack måste bort.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Börniee skrev:
Använder du bara 180 papper???
Kan inte bli bra resultat eller?
om han inte kör vattenbaserat så går det nog.
bara lackat en kåpa till moppe å den blev helt klart duglig men har lackat två epor å där använde jag bara 180 och de vart skit bra
beror på vad man kör för färg, drar man på 1k burklack eller nåt så går det nog, men på lack verkstäder kör man iaf 500 på vanliga grejor o 1000-1200 på delar som ska bli silver.
men om man får en kant så är det bara att slipa ner kanterna och om dom inte känns längre så är det gött, om du känner kanterna få får du nästan spackla eller sliipa sliipaaa!
tror det var det tråden handlade om^^
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
köp en liter aceton och gnuga bort den gammla lacken bara. sen kan du slipa me 500, 800 sen primer sen lack sen klarlack. så har jag gjort på alla minna kåpor och det har funkat