jadu va skall jag säga... det blev inte riktigt som jag hadde tänkt mig... det blev ingen buggy. men drömmen kommer foftfarande att leva kvar att bygga en riktigt extrem offroad buggy som kommer bli mitt nästa projekt när denhär bilen är färdig
ideen kom ifrån att jag sladda ramen sned på mitt förra driftbbygge som jag byggde när jag var 12 år gammal, och var det första jag svetsa ihop i mitt liv... [spoiler]

[/spoiler]hur som hällst
att göra lista:
svetsa ram *halvfärdig*
hemmabyggda driftinghjul av avloppsrör *inte påbörjat*
hitta motor 250cc crossmotor *inte påborjat*
som vanligt när jag bygger något oseriöst bara på skoj så blir det alldrig som jag tänkt

hur som hällst skall den gammla ramen skrotas och en ny MYCKET seriösare håller på att byggas. den nya (och mycket dyrare) kommer att vara 1,30 bred och 2,60 lång och iställe för en fiddymotor så kommer jag använda en 250 (eller mer) 2t crossmotor just pga deras låga vikt och ettrihet

ramen är gjord i 30 30 fyrkantsprofiler med 4 mm gots i och väger runt 1,20 kg per meter hitlis har det gått åt ca 25 meter stål och det kommer nog att behövas ca 10 meter till så har jag hela ramen färdigsvetsas
jag kommer inte att lägga upp ritningar mm på hur det kommer bli utan det kommer bli en överaskning

slut tuggat nu, nu börjar projektet
****************proljektstart 13 mars 2013************************
som jag skrev förut så blev gammla ramen skrot och en ny kommer svetsas ihop.
där vände jag hela skiten uppoch ner så att jag kom åt att tigga undersidan.