jag hoppas du vet vad förgasaren är? iaf munstycket e en skruv som sitter i förgasaren. så du måste öppna förgasaren och byta ut skruven.xepo skrev:Hej! och tack för alla snabba svar! som sagt så är jag ny vad är munstycke? och vart sitter det? japp jag kan starta den direkt efter men inte köra då den dör så fort jag gasar, tror allt är org, utom avgasröret som är ett effektrör
Munstycket sitter i förgasaren.xepo skrev:Hej! och tack för alla snabba svar! som sagt så är jag ny vad är munstycke? och vart sitter det? japp jag kan starta den direkt efter men inte köra då den dör så fort jag gasar, tror allt är org, utom avgasröret som är ett effektrör
Lättast å komma åt den är att ta bort bakre sidokåpor och sadeln och z kåpor så kommer du åt den!xepo skrev:Ja jag vet vart förgasaren sittermen vet inte hur jag kommer åt den
Har inte ändrat nått med avgasröret så ingen aning om det är urpluggat eller inte :/
På topplocket, "toppen på cylindern". Sitter gängat ner där, Bara att skruva ut det.xepo skrev:annu en idot fråga haha, vart sitter tändstiftet? och hur kommer jag åt det?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Vilket årsmodell har du ? beror på ifall du har Günther förgasare eller dellorto och kolla vilket munstycke du har nuxepo skrev:Tack!vad för munstycke ska jag ha? 6mm eller 5mm? eller hur storlekarna nu var
Testkörde du den nt? Eller ni bara startade den så att den fungerade?xepo skrev:Tack!vad för munstycke ska jag ha? 6mm eller 5mm? eller hur storlekarna nu var
Har precis köpt den (inte ändrat nått)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Tror att du har Dellorto 12mm med 72 i munstycke .. kolla först vilket munstycke du har nu så kan du beställa rätt sats utan o beställa förstora munstycken!xepo skrev:02:a om jag inte miss miner mig helt, och jag tror det är ett gianelli rör
Jupp, bättre att lokalisera felet än att beställa onödiga saker.AndreWidestedt skrev:Om bensinslangen var dyngsur kan de vara att den läker, vilket leder till för lite bensin. Förlite bensin = Moppen dör. kolla vart det läker ifrån innan du börjar beställa en massa saker.
yepp, men beställ inget förrens du tagit reda på följande:xepo skrev:har en bild i mitt galleri (väldigt dålig bild men ända jag kan visa tyvärr :/)
Om det är munstycke, är det då dessa jag ska ha? http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1641