ateland skrev:för 5-6k får du "ganska" mycket trimm för, lägg på 70cc med ett fint effektrör, och byt förgasare till 17 eller 18. då bör du få rätt gott ax. beror dock på om du har hög eller lågvarvat rör.
17-18?? Sitter ju 16-17.5 original på alla
Frågan är ju hur mycket du själv vågar att göra du kan få en riktigt bra setup för de om du köper rör/fögg beg,
Kör på någon lågvarvlig 70-80cc med rör om du inte vill byta vev, fall du vågar/kunskap att byta vev så kör på en en vassare cylinder och sen matchande resterande setup
Jag klara mig rätt länge på min barikit 80 med urpluggat rör och större fögg, ser original och låter original,
Om du är rätt för polisen så föreslår jag bara någon cylinder då man ser de inte lika lätt +att trimrör låter som fan oftast.
Sen ger en cylinder bra mycket mer effekt än rör för samma peng, så kör på de fall du ska bara ha något, sen de viktigaste är att ställa in den rätt så glöm inte att köpa munstycken,
Kopplingsfjärdrar lär du nog inte behöva och om du behöver några är de Mallosis, du kommer en bra bit i trimning innan du behöver hårdare
Sen så ger ett högvarligt rör bättre axx... Bara du ligger på rätt varv, men avstämt rör till cylindern är ju bäst.
Sen vad ska du ha den till? Ska du ha stunt elr bara köra? Elr vad ska du göra? Fall du ska stunta så kör på en hög cc med urpluggat original rör, jag rekommenderar poliniguss80,barikit74/80
Om du vill vara snabb och har kunskap så kör på en rt annars en mk sport sitter rätt fint fall man är ''grön''