setup till Derbi r 04 black devil

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
davidnw96
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 30 december 2012, 19:23

setup till Derbi r 04 black devil

Inlägg av davidnw96 »

hej jag har en Derbi Senda r black devil och är rätt så dålig på moppeder och tänkte att trimma och undra om nån kunde ge mig lite förslag vilken setup som passar bäst o.s.v tack på förhand =)
Användarens profilbild
SimonBawz
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 3 juni 2012, 20:12
Ort: VBG

Inlägg av SimonBawz »

avgasrör och byta munstycke
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Hur mycket vill du lägga ner? Hur mycket får du trimma? Hur mycket klarar du av att fixa? Svara på det så böir det enklare att hjälpa dig!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Ger du en prislapp så blir det lättare för oss.

Men annars ett effektrör o munstycke, brukar räcka till nyblivna moppeägare ett tag iallafall.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
davidnw96
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 30 december 2012, 19:23

Inlägg av davidnw96 »

tänkte lägga ned typ 4-5 tusen och resten e typ inget problem
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 25 mars 2012, 10:18

Inlägg av ateland »

för 5-6k får du "ganska" mycket trimm för, lägg på 70cc med ett fint effektrör, och byt förgasare till 17 eller 18. då bör du få rätt gott ax. beror dock på om du har hög eller lågvarvat rör.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

ateland skrev:för 5-6k får du "ganska" mycket trimm för, lägg på 70cc med ett fint effektrör, och byt förgasare till 17 eller 18. då bör du få rätt gott ax. beror dock på om du har hög eller lågvarvat rör.
17-18?? Sitter ju 16-17.5 original på alla

Frågan är ju hur mycket du själv vågar att göra du kan få en riktigt bra setup för de om du köper rör/fögg beg,

Kör på någon lågvarvlig 70-80cc med rör om du inte vill byta vev, fall du vågar/kunskap att byta vev så kör på en en vassare cylinder och sen matchande resterande setup

Jag klara mig rätt länge på min barikit 80 med urpluggat rör och större fögg, ser original och låter original,


Om du är rätt för polisen så föreslår jag bara någon cylinder då man ser de inte lika lätt +att trimrör låter som fan oftast.

Sen ger en cylinder bra mycket mer effekt än rör för samma peng, så kör på de fall du ska bara ha något, sen de viktigaste är att ställa in den rätt så glöm inte att köpa munstycken,

Kopplingsfjärdrar lär du nog inte behöva och om du behöver några är de Mallosis, du kommer en bra bit i trimning innan du behöver hårdare


Sen så ger ett högvarligt rör bättre axx... Bara du ligger på rätt varv, men avstämt rör till cylindern är ju bäst.

Sen vad ska du ha den till? Ska du ha stunt elr bara köra? Elr vad ska du göra? Fall du ska stunta så kör på en hög cc med urpluggat original rör, jag rekommenderar poliniguss80,barikit74/80

Om du vill vara snabb och har kunskap så kör på en rt annars en mk sport sitter rätt fint fall man är ''grön''
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar