Hejhej!
Undrar då alltså vad jag ska göra med denna slang som går från luftburken?
Det finns inget ställe att sätta dit den på avgasröret.. Ska jag bara klippa av den eller hur ska jag göra?
Har en Derbi Senda R -01 och på själva skissen är det inte ens nån slang?
Har ingen blindtarm på min och luftburken satt inte på vid köp. Var en nylonstrumpa då.. Fick dock med denna luftburk och skruvade på den. Men den lilla slangen där har ingen stans att ta vägen..
Är ny på forumet o fan vad man får svar snabbt
Så jag ska klippa av den och sen plugga igen den med nåt?
Senast redigerad av L.Rahm#18 den 23 december 2012, 12:55, redigerad totalt 1 gånger.
L.Rahm#18 skrev:Har ingen blindtarm på min och luftburken satt inte på vid köp. Var en nylonstrumpa då.. Fick dock med denna luftburk och skruvade på den. Men den lilla slangen där har ingen stans att ta vägen..
Är ny på forumet o fan vad man får svar snabbt
Så jag ska klippa av den och sen plugga igen den med nåt?
ja ta bort den bara att plugga elr låt den vara spelar ingen roll, bara att lite avgaser kommer in till luftburken igen är till för att sänka avgasvärderna så dem lättare bli godkända den ska sitta på avgasröret om ditt rör inte har ett hål för den så bara tta bort den elr har kvar den som sagt spelar ingen roll
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
L.Rahm#18 skrev:Okej, fick bort den nu utan att klippa
Men hur ska jag plugga igen den? Med vad liksom? Har ni några idéer? Min fantasi flödar känner jag..
Jag hade limmat över en täck bricka... så det blir helt tät samt hållbart!
Men låter det för jobbigt så tar du och tejpar på båda sidorna av hålet!
L.Rahm#18 skrev:Skulle kanske gå
Men tror inte att det ens var en EGR ventil på min original så det gör nog inget
Vill hålla Derbin så otrimmad som möjligt iaf
Nehe okej, brukar sitta bredvid cdi'n bakom den vänstra kylarvingen
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Niklas Berntsson skrev:Du behöver inte göra något med slangen skulle jag tro ;
Du skrev att du hade fått bort den då är det väl bara att lägg den på hyllan?
Niklas Berntsson skrev:Du behöver inte göra något med slangen skulle jag tro ;
Du skrev att du hade fått bort den då är det väl bara att lägg den på hyllan?
Haha, om det ändå vore så enkelt!
Det som är gjort efter att denna bild blev tagen är att jag skruvat dit bakfjäder o stötdämparn och luftburken.
Nu är det bara lite kvar
L.Rahm#18 skrev:Haha, om det ändå vore så enkelt!
Det som är gjort efter att denna bild blev tagen är att jag skruvat dit bakfjäder o stötdämparn och luftburken.
Nu är det bara lite kvar
L.Rahm#18 skrev:Haha, om det ändå vore så enkelt!
Nu är det bara lite kvar
GreckE skrev:det är inte blindtarm, det är EGR ventil, den för tillbaka obrända avgaser tillbaka för att förbrännas igen. Plugga bara igen den så är det bra sen
GreckE skrev:det är inte blindtarm, det är EGR ventil, den för tillbaka obrända avgaser tillbaka för att förbrännas igen. Plugga bara igen den så är det bra sen
L.Rahm#18 skrev:Skulle kanske gå Men tror inte att det ens var en EGR ventil på min original så det gör nog inget
Vill hålla Derbin så otrimmad som möjligt iaf
Stämmer. På din är det s.k. sugrörskrök. Blindrör och EGR kom senare, typ 03 eller senare. Din luftburk kommer från en nyare Senda som då var utrustad med EGR original.
Så ja, det är bara att plugga och se glad ut
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Men men men men då är min också en EGR ventil alltså, fast det står lite här och där att den kallas blindröret, men på scootrar och Derbi är ju det där den riktiga blindtarmen