aerox 70cc går inte på mellanvarv( blödder,avgsmällar)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

aerox 70cc går inte på mellanvarv( blödder,avgsmällar)

Inlägg av some guy »

tjena.

moppen min som är en aerox 70cc med 17.5mm förgasare och zx går bara på tomgång och högvarv kan man säga, på mellanvarv blöddrar den och avgassmäller, är i princip omöjligt att komma över mellanvarven om man inte kör i extrem nerförsbacke, den gick helt perfett innan vintern men nu kan jag inte ens köra 10 meter utan att dampa loss. hade samma problem förut och då visade sig att det var baklamppskablarna som rörde vid varandra, det blev överslag eller vad det heter så jag drog krympslang över dom ( ja, jag vet moppens elsystem verkar vara bonne kopplad) o då gick den bra ett tag..

nu till frågan.

är det:

jordfel?
förgasarfel?
packning?
packbox?
tändning?
eller vad är det för nåt?

blir snart tokig..hjääälp :c
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Förgasarfel. Du får förstås börja med att rengöra den, sen kan du testa flytta nålen och leka med luftskruven. Avgassmällar på en 2-taktare tyder på att den får klent med sås, så du kan prova att flytta brickan på nålen ett par steg ner och se om det hjälpte. Hjälper det, men inte tillräckligt så kolla luftskruven. Annars får du börja experimentera med munstycken, vilket inte heller är sådär jätte jobbigt.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

-ReM- skrev:Förgasarfel. Du får förstås börja med att rengöra den, sen kan du testa flytta nålen och leka med luftskruven. Avgassmällar på en 2-taktare tyder på att den får klent med sås, så du kan prova att flytta brickan på nålen ett par steg ner och se om det hjälpte. Hjälper det, men inte tillräckligt så kolla luftskruven. Annars får du börja experimentera med munstycken, vilket inte heller är sådär jätte jobbigt.

åh! tack, bror!

testade bara luftskruv förut med det hjälpte inte så mycket alls.

några andra förslag? :)
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Skriv svar