Köpa Fiddy

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
noevaIRL
Avstängd

Köpa Fiddy

Inlägg av noevaIRL »

Tips på kvalité fiddys med bra pris :)
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Pitpro:)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

flyttad till Forumindex » Övriga fordon » Köpa Fiddy

Pitpro,ten7,exxo,dbr osv är bra

köp ingen kina fiddy absolut inte värt det..
Bild
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

workz o pitpro
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Nästan alla med Lifan motorerna, Loncin är skitgrejer
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

GasresarN skrev:Nästan alla med Lifan motorerna, Loncin är skitgrejer
lifan och loncin är typ sameshit-.-

lifan/loncin lika bra typ sen kommer zhongsen litebättre sen yx motor rätt bra men går sönder lätt dem är för kraftiga för sig själva, sen daytonas, ren kvalite håller för allt och ger bra med effekt för en fiddy dock så kostar dem en del men du får vad du betalar för, sen finns de mera men dem är onödigt dyra^^ då kan man lika gärna köpa en cross :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Nu sluddrar du i nattmössan David96!
Lifan och Loncin är långt ifrån same shit.

Har haft både flera Orion med Loncin motorn och 2 ten7 med Lifan motorn, och Orion tog MINST 15 kick innan den gick igång på en sommardag, medans mina Ten7 startade alltid på första kicken, trotts att den var snorkall mitt i vintern.
Jag hade INGA problem med mina Ten7's, medans på mina Orions så har alla hoppat växlar, knackat ifrån motorn, bultar ifrån motorn skakar loss och flyger både hit och dit, och kedjan var 5cm ifrån att snärta till mig mitt i röven när jag brassade full gas på 4an.

Även om du googlar igenom det lite fort så ser du att 90% föredrar Lifan.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

men jag har plockat isär alla och min kompis är största fiddypojken, det är samma sak samma delar passar till90% föredrar lifna av dme två visst men min kompis föredrar loncin för vissa honda delar passar , de är tycke men de är till 90%sameshit exakt i motorn
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

GasresarN skrev: Har haft både flera Orion med Loncin motorn och 2 ten7 med Lifan motorn, och Orion tog MINST 15 kick innan den gick igång på en sommardag, medans mina Ten7 startade alltid på första kicken, trotts att den var snorkall mitt i vintern.
Jag hade INGA problem med mina Ten7's, medans på mina Orions så har alla hoppat växlar, knackat ifrån motorn, bultar ifrån motorn skakar loss och flyger både hit och dit, och kedjan var 5cm ifrån att snärta till mig mitt i röven när jag brassade full gas på 4an.
Bara för att du uppenbarligen inte kunde sköta om ett fordon på den tiden så kan du ju inte säga att dom inte håller.

Jag har haft en orion med loncin 125cc-motor själv.
Hade aldrig några problem med motorn där, gick som en klocka, körde nog 100 timmar på samma olja utan några som helst problem, ventiler behövde aldrig ställas, startade ALLTID på första kicken, varesig det var 30+ grader eller -15.
Aldrig några bultar som skaka loss från motorn eller liknande.
Kunde köra första 3 veckorna på en tank aka 3 liter, körde varenda dag då.

Det var ju chassit, ramen o allt det där som var ren SKIT! Fyfan för det, kändes ju som den skulle gå av på mitten bara man åkte normalt, att hoppa ett par meter var ju rena självmordet.
Ekrarna i bakhjulet bara flög åt helvete, lacken på fälgarna försvann direkt, så efter några månader var dom svart-gul-blå fläckiga, dom var svarta när jag köpte fiddyn.

Jag sålde den för ett tag sen till en bekant, han satte på ett annat bakhjul och körde på asfaltsvägen, då gick ramen helt plötsligt av på mitten och han flög över styret.

Jag rekommenderar ts att gå in på www.fiddy.se , där finns det kunniga personer som kan hjälpa dig bättre.

Men märken som är tillförlitliga är väl pitpro, snakepit, exxo, workz, DBR-1, ten7, BBR
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

''Bara för att du uppenbarligen inte kunde sköta om ett fordon på den tiden så kan du ju inte säga att dom inte håller.''

''Hade aldrig några problem med motorn där, gick som en klocka, körde nog 100 timmar på samma olja utan några som helst problem.''

Jo tack...

Då måste du ha haft väldigt tur, då jag inte åkte ensam utan hade ett par polare som också hade Orions, och upplevde exakt samma problem. Jag har en påhängsmotor som folk säger kommer 10mil innan dom dör, jag körde knappt in min och gör inget för att den motorn ska må bra, den har pinat på 200-250mil utan minsta klagomål. Så ibland så levererar även dom sämsta motorerna, no doubt about it.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

säger så här om kina motorer.. håller den första 10-20timmarna så kommer den hålla MYCKET längre.. felen brukar visa sig rätt snabbt :P

jag har nästintill bara haft problem med chassit.. sprucken ram,böjd sving osv
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

GasresarN skrev:''Bara för att du uppenbarligen inte kunde sköta om ett fordon på den tiden så kan du ju inte säga att dom inte håller.''

''Hade aldrig några problem med motorn där, gick som en klocka, körde nog 100 timmar på samma olja utan några som helst problem.''

Jo tack...
Jag sa aldrig att JAG kunde sköta om en motor på den tiden. Men du var ju uppenbarligen ännu värre.
Eller så fick du ett måndagsexemplar, och drog alla över en kant.

Jag har också haft kompisar med loncinmotorer, ingen har nånsin krånglat.
lifan-motorerna har aldrig funkat för mina kompisar däremot.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

både jag och flera kompisar har åkt med loncin motorer och dom har bara gått och gått :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

streamjr skrev:både jag och flera kompisar har åkt med loncin motorer och dom har bara gått och gått :)
Precis. Oftast INTE motorerna som är fel. Då dom är så klena. Det som går sönder på orions "skitmärken" är chassit. Men det är ju bara att svetsa.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Mura skrev:säger så här om kina motorer.. håller den första 10-20timmarna så kommer den hålla MYCKET längre.. felen brukar visa sig rätt snabbt :P

jag har nästintill bara haft problem med chassit.. sprucken ram,böjd sving osv
så sant... :wink:
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av drd håkan »

jag har kört både pitpro och exxo hade jialing motor på exxon och pitpron kommer jag inte ihåg :) hade aldrig nått problem med dem här två, däremot några jag känner som har kört orion har hatt problem med deras:( mitt tips är att köpa tex en pitpro,dbr,exxo,workz,bbr eller snakepit även om det kostar några kronor mer så är det värt i slut ändan:)
Skriv svar